Traag eten

Hoi hoi.............

Wie weet er een antwoord op mijn vraag. Mijn dochter eet heel erg traag. Ze is met eten niet voor uit te branden. Ze kan zo een uur met haar eten bezig zijn als we haar haar gang laten gaan. Op de gang werkt niet, eten weghalen werkt niet, hier wordt ze trouwens zo verdrietig van dat ze helemaal niet meer eet. Ik wil het avond eten een leuk moment van de dag maken, maar nu zijn we wel erg veel bezig met haar aan het eten te krijgen. Als we het negeren eet ze helemaal niet.
Ze eet weinig tussendoor en al helemaal niet na 15.30, zodat ze naar  mijn idee wel honger moet hebben...

Groeten Korrine
 
Hallo Korinne,

Ook mijn zoontje  was altijd erg traag met eten. Ook wij hebben van alles geprobeerd van boos worden tot op de gang zetten met zijn bord, maar niks hielp. Gelukkig hebben wij het probleem wel op weten te lossen. Wij zetten een kookwekker op 30 minuten. Heeft hij daarna zijn bord niet leeg, dan gaat het eten de vuilnisbak in. Wij besteden verder helemaal geen aandacht aan het trage eten en hebben het weer gewoon gezellig aan tafel. Na 1 week ging het al een stuk beter.
Je zou dit ook eens kunnen proberen, ik hoop dat het ook voor jullie werkt.

groetjes, Ingrid
 
Hoi, ik ben ook altijd een hele trage eter geweest. Als ze me probeerden "op te jagen" werd het kokhalzen, krijg ik het gewoon niet meer doorgeslikt. In de loop der jaren heb ik (36 jaar) een redelijk normaal eettempo geleerd, maar dat heeft wel heel lang gekost. En nu, mijn kindjes zijn vreselijk trage eters. (1 ook nog steeds een slechte eter, lust bijna niks. En eet liever helemaal niks dan iets wat ze niet lust.) Ik heb veel geduld, maar zelfs bij mij raakt het af en toe op, ondanks dat ik het probleem van mezelf herken. Vooral het continu afgeleid zijn door alles, maakt dat ze zo extreem langzaam eten. Maar ja, alles is geschikt om mee te spelen en anders kletsen ze wel de oren van mijn hoofd. Tja, ik wil het ook gezellig houden en begrijp het langzame eten voor een groot deel wel, maar toch...
 
Hallo,
Ook ik heb te maken met traag etende kinderen. Heeft iemand misschien tips voor mij?
De kinderen hebben de leeftijd van 5 en 7 jaar, op zich lusten ze wel veel dingen, want als ik hun bord weghaal vinden ze dat niet leuk en uiteindelijk na een half uur is alles op. Ik vind het zelf zo ongezellig en onsmakelijk worden dat koude eten. ( en ik heb er niet altijd het geduld voor)
Anna
 
Terug
Bovenaan