Traag werkende schildklier

A

Anoniem

Guest
Hoi
Ik ben linda zwager van  ons 4de (en waarschijnlijk laatste ) kindje en nou kreeg ik na de tweede bevalling last van een depressie (niet postnetaal) en ipv dat de kilo's eraf gingen kwamen er steeds meer bij. Ook had ik totaal geen energie meer.  Dit bleek allemaal te maken te hebben met een traag werkende schildklier en nu ben ik ingesteld op medicijnen (thyrax) ik wilde zomaar even weten of er iemand meer is die hier mee bekend is en hoe het bij hun verlopen is. Ons derde kindje is hierdoor in de eerte week na de bevalling 5 keer geprikt om te kijken of ze er ook aanleg voor had en of ze wat geleden had van het medicijn gebruik maar tot nou toe lijkt dat niet zo te zijn.

Groetjes Linda

hoi linda,

ik heb ook een traag werkende schildklier. ik was al jaren heel moe en heb eerder ook al eens een bloedonderzoek gehad, maar toen kwam er niks uit. was stress volgens de huisarts..

een maand of 2 voor mijn zwangerschap heb ik weer bloed laten prikken, omdat ik zo moe was en toen bleek dat mijn schildklier te traag werkt..

om de 6weken prik ik nu bloed, en tot nu toe blijft alles goed op   orde. ik slik nu 0,75mg thyrax per dag.. ik weet niet of ik mij beter voel nu ik thyrax gebruik, omdat ik zo snel erna zwanger ben.. dus dat moet ik nog merken na mijn bevalling. heb ook ijzer te kort en b12 te kort.dat schijnt weer met elkaar te maken te hebben.

groetjes,

francisca

Hoi,

Ik heb ook een te traag werkende schildklier. Dit is 4 jaar geleden ontdekt toen het zwanger worden niet wilde lukken. Ik heb toen ook Thyrax gekregen en die slik ik nog steeds. Mijn dochter is nu 2 en heeft er ook niks van meegekregen.
Het vervelende is wel dat de schildklier ook alles heeft te maken met hormonen. Dat bleek nu dus weer, we hebben er weer een jaar over gedaan om zwanger te worden, nu wel gelukt, joepie, ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger.

Ik moet zelf om de drie maanden bloedprikken en tijdens mijn zwangerschap een keer per maand, ik moet onder controle in het ziekenhuis en moet op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen.

Succes, groetjes Andrea

Hoi weer even een reactie van mij, het is  voor mij fijn om te horen dat er meer vrouwen zijn met dit zelfde probleem alhoewel er goed mee te leven is is het welvervelend te weten dat je je leven lang deze medicijnen moet slikken, momenteel slik ik 0,125mg thyrax en is dat heel stabiel maar ik slik ook gravitamon voor extra vitamine en yzer, ik kreeg trouwens van de apotheek te horen dat je niet tegelijker tijd thyrax en staalpillen mag slikken maar er minimaal 4 uur tussen moet zittendit om de opnamen in het bloed goed te laten verlopen.Het enige probleem vind ik het half uur voor het ontbijt innemen van de thyrax, ik heb nu sóchtends als ik wakker word vaak al hongergevoel vooral als ik sávonds op tijd heb gegeten.
Trouwens ik wil jullie nog even feliciteren met de zwangerschap en hoop dat alles goed gaat. wij hebben wel het geluk dat het bij ons wel snel gaat het zwanger worden alleen heb ik tussen de tweede en derde een miskraam gehad en toen schommelde mijn schildklierfunctie heel erg en daar kan dat mee te maken gehad hebben.
Nou dames we zitten in het zelfde schuitje en ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat en ik hoop er nog eens wat van te horen.
groetjes linda

Terug
Bovenaan