Traag zaad bij poging tweede kind?

<p>Hoi,</p><p>Ik ben met mijn vriend de eerste keer direct zwanger geworden, zelfs onverwachts. Nu 8 jaar later zijn we het al bijna 3 jaar bewust aan het proberen en lukt het dus niet.</p><p>Ik heb mijzelf helemaal laten testen en alles zit goed bij mij.</p><p>Mijn vriend wil zich niet laten onderzoeken. Hij is een natuurmens en vind het moeilijk om zn zaad naar een laboratorium te sturen. Spaar me aub hier je mening, niemand zal hem hier waarschijnlijk begrijpen, en zelf heb ik geaccepteerd hoe hij hierin staat.</p><p>Maar blijkbaar was zijn zaad 8 jaar geleden nog heel actief, mn vraag is, kan dat in 8 jaar zo gekelderd zijn?</p><p> </p>

Geen idee zonder onderzoek natuurlijk, maar net als bij vrouwen heeft levensstijl en leeftijd wel invloed op de kwaliteit. Maar daar zitten misschien mogelijkheden om wel wat te verbeteren (denk aan gebruik alcohol, strak ondergoed vermijden, zeer intensief sporten vermijden (lange duurlopen, intensief wielrennen), telefoon niet in de broekzak etc). Succes in elk geval, 3 jaar is een hele lange tijd dus hoop dat het jullie snel gegund mag zijn!

Hey,
Wij hadden dit ook, bij de eerste 3 weken na stop anticonceptie zwanger en nu voor de 2e 3 jaar verder en na een ICSI traject zwanger. Mijn man wilde zich eerst ook niet laten testen maar heeft het gelukkig wel gedaan. Daardoor konden we verder in het traject. Hoop dat het bij jullie snel lukt!

Terug
Bovenaan