Traag zaad

<p>Lieve meiden , sinds mei 2020 bezig om zwanger te worden maar helaas tot op heden niet gelukt. Mijn vriend heeft zijn zaad laten testen vorige maand en helaas was de uitslag niet heel positief. Weinig cellen waarvan weinig bewegend. Paar weken geleden de gynaecoloog gesproken en op 27 okt een nieuwe afspraak om de vlak daarvoor ingeleverde zaad opnieuw te bespreken. Wij hopen dat het dan door wat aanpassingen verbeterd is. Ze heeft ons wel verteld mocht dat niet zo zijn dat het ivf / icsi zal worden. Maar wij hopen makkelijk dat dit niet nodig zal zijn. Heeft iemand ervaring met een tweede test , is het mogelijk dat het compleet anders is , iemand ervaringen hiermee ? goede tips zijn welkom. Wat een domper dit nieuws. Bedankt alvast !! Liefs …</p>

Het enige dat ik weet is dat levensstijl een belangrijke factor is op de kwaliteit van het zaad. Echter heeft de ene man gewoonweg een betere kwaliteit zaad dan de ander. Ik heb geen ervaring met de testen, maar wil jullie veel succes wensen. Volgens mij kan er een behoorlijke tijd overheen gaan voordat de kwaliteit verbeterd nadat je je levensstijl hebt aangepast, maar de gynaecoloog zal jullie hier meer over kunnen vertellen. Nogmaals succes. Ik hoop voor jullie dat het zo gaat lukken.

Wat een rot nieuws! Wij kregen dit 2 jaar geleden en ook te horen. Ik heb best even moeten huilen, ook omdat ik pcos heb en het krijgen van een gezin ineens heel ver weg leek. Mijn man zijn zaad was qua beweeglijkheid en hoeveelheid zaadcellen nog niet 1/3e van wat als normaal wordt aangehouden. Compleet onverwacht was de 2e test ineens wel goed, mocht ik gelijk starten met medicatie en was dezelfde maand nog zwanger. Ivf/isci zijn jammer als het nodig is, maar ook heel fijn dat het bestaat dus hou vooral in je achterhoofd dat er nog mogelijkheden zijn en dit niet gelijk het einde hoeft te betekenen van jullie kinderwens.

Hoi hoi,

Hier hebben wij ervaring mee. De eerste uitslag bij mijn man was ook niet zo best. Wij zouden dan ook gelijk een ivf/icsi-traject ingaan. De tweede keer was het ineens veel beter. De artsen hebben toen besloten, omdat we al een tijdje bezig waren, om ons te helpen met IUI. Dit had helaas geen effect omdat de zaadkwaliteit erg bleef wisselen. Uiteindelijk ben ik, na 2,5 jaar tobben, eindelijk zwanger van ons eerste wonder dankzij icsi!
Ik begrijp dat je er tegenop zou zien, maar het kan je zoiets moois brengen.
Hopelijk is het voor jullie niet nodig en is de uitslag de tweede keer goed en mag jullie wonder ook gauw in jouw buik groeien!
Heel veel succes!

Hallo,

Hoe gaat het nu met jullie? Is er inmiddels al uitslag van de test? Wij maken helaas nu hetzelfde mee..

Terug
Bovenaan