Traagwerkende schildklier

<p style="text-align: left;">Hey dames,</p><p>Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. Moment dat de test positief was heb ik meteen aan de bel getrokken bij mijn huisarts omdat ik een te traagwerkende schildklier heb. Dezelfde week kon ik nog terecht bij een internist. Mijn medicatie is met 30% verhoogd en ik moet nu elke 4 weken bloed laten controleren. Ik ben een risico. Ik heb een grotere kans op een miskraam wat mij zo vreselijk angstig maakt.</p><p>Nu is mijn vraag of hier meer dames zijn met een traagwerkende schildklier en hoe jullie zwangerschap verloopt of verliep.</p><p>Alvast bedankt. </p>

Ik heb de ziekte van hashimoto, ben momenteel 18 weken zwanger van een een eiige tweeling en gaat prima. :) 

[quote quote=10112139]Ik heb de ziekte van hashimoto, ben momenteel 18 weken zwanger van een een eiige tweeling en gaat prima. [/quote]
Oh wauw! Een 2ling. Wat leuk! Gefeliciteerd. Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat.

Hoi 
ik heb ook een traag werkende schildklier.
ik was ook met 25% opgehoogd. Ook elke maand bloedprikken. Heb verder geen complicaties gehad mbt mijn schildklier. Ze houden het gewoon in de gaten omdat door de hormonen je schildklier vanslag kan raken. Dus daarom elke maand je waardes laten prikken? 
succes en fijne zwangerschap 

Hallo!
Hier ook een traag(niet)werkende schildklier.
Voor ik stopte met de pil medicatie al omhoog, omdat hij tegen de onderpand aanzat en omdat ik graag zwanger wil worden dus al met 25% verhoogd.
Snap dat dat eng is, vind ik ook.
je kindje heeft jouw schildklier de eerste 14 weken nodig, vandaar de verhoging en het regelmatig prikken. Ik sta ook meer onder controle. Hopen dat t alleen voor de zekerheid is en een (geplande) zwangerschap normaal verloopt.
is niet erfelijk gelukkig. 
De HA wilde me omtrent deze aandoening wel ook op antistoffen prikken, iemand ervaring en informatie hierover?
succes!

Als je anti stoffen aanmaakt kan dat ervoor zorgen dat je baby zijn schildklier te snel gaan werken voor de geboorte.

Ik heb ook een traagwerkende schildklier. Meteen na de positieve test m'n internist opgebeld, bloed laten prikken en toen medicatie opgehoogd .
Protocol bij mij was tm 20 weken elke 4 weken bloedprikken, daarna nog een keer met 30 weken en aan de hand daarvan een plan gemaakt voor na de bevalling.
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en na de eerste keer ophogen van medicatie is mijn schildklier stabiel gebleven. Na de bevalling moet ik nog 2 dagen de hoge dosis slikken en daarna weer terug naar de dosis van voor de bevalling. 8 weken na de bevalling weer bloedprikken en op controle bij de internist. 
Mijn internist zei, zolang je adequaat behandeld met medicatie loop je niet meer kans op een miskraam dan andere vrouwen. Het gevaar zit hem er pas in als er geen goede dosering wordt gevonden of als er niks wordt gedaan. Zolang je dus goed onder controle blijft en de medicatie trouw slikt en goed aanslaat is er niks aan de hand. 

Hoi allemaal! Ik ben inmiddels 22w zwanger, geboren zonder schildklier... Liep ervoor al bij internist omdat de waarden moeilijk te reguleren waren. Dit nog steeds elke 4w ben totaal ook ruim 50% omhoog gegaan in medicatie. Blijf onder controle, en de zwangerschap verloopt verder goed. Ben wel echt extreem moe, niet alleen zwangerschap... 

Terug
Bovenaan