trachitol?? ja of neej??

Ik probeer via internet er achter te komen of trachitol ook gebruikt mag worden tijden de zwangerschap. In de bijsluiter staat alleen in overleg met u arts. Daar kom ik op dit moment niet erg verder mee. Heeft iemand hier een idee??

Heb namenlijk al twee dagen keelpijn

Groetjes Evy

ik had laatst ook keelpijn...
heb de gok niet genomen... maar ik heb een halve paracetamol genomen. daarvan las ik overal dat het geen kwaad kon en het hielp prima(voor  mij in ieder geval).
ik zou sowieso echt eerst overleggen met de huisarts.

groetjes Ciske

hoi

ik had dit drie weken geleden hele erge keelpijn
toen had ik de assistente van de dokter gebeld  en die had gezegd dat ik
het niet mocht gebruiken
ik moest toen veel   drinken en snoepje eten         beterschap

Hoi,
Ook ik kreeg het advies om het niet te gebruiken. Ik heb toen homeopatische zuigtabletten gehaald die wel mogen. Verder kan gorgelen met zout water ook helpen.
Succes, Sil

Trachitol bevat de verdovende stof lidocaïne. Deze stof verdooft plaatselijk een beetje waardoor je geen keelpijn hebt.
Ik heb gelezen in een zwangerschapsboekje dat plaatselijke verdovingen bij tandartsen geen kwaad kunnen omdat die niet door de placenta komen.
Ik ben geen arts ofzo maar het is natuurlijk niet aan te raden om allemaal stoffen tot je te nemen als je zwanger bent. Als je nu heel erg last hebt, kun je het natuurlijk overleggen met je arts of apotheker, ik denk dat je dan best wel iets kan krijgen tegen je keelpijn.
Heel veel sterkte!

Hi Evy,

Als er staat dat je moet overleggen met de huisarts en dat is niet mogelijk, dan zou ik het zeker niet doen. Ik ben een tijdje geleden erg ziek geweest en ik mocht toen ook niks hebben. Ja, ik kreeg paracetamol voorgeschreven. Dat hielp toen niet.

Wat wel kan helpen is dropjes eten, maar daarbij moet je wel goed oppassen voor je bloeddruk. Die van mij was toen erg laag, dus ik kon naar hartelust sabbelen.

Sterkte.

Gr. Tamara.

Beste EvyG,

Ik weet zeker dat Trachitol in elk geval niet mag tijdens het geven van borstvoeding. Als dochter van een apotheker en een arts, kon ik dat makkelijk navragen. Het allerbeste kan je contact opnemen met je apotheek. Daar weten ze het meeste van medicijnen en medicijngebruik, beter dan artsen.

Succes met alles,

Anne32

Terug
Bovenaan