Tractatie KDV

Hallo meiden

Onze kinderen zijn   natuurlijk allemaal binnenkort weer jarig.
Misschien is het een leuk idee om elkaar te helpen met een traktatie voor KDV. Ik denk aan een zak met strandballen te kopen (bij action). Daar kun je makkelijk tasjes van maken (door te vouwen en vast te plakken met plakband). Nu maak je met een stevig soort papier 2 lange hengsels en je kunt erin stoppen wat je wilt (fruit, snoep, chips etc.)
Ik ben helemaal niet van veel snoep voor die kinderen maar wil ook niet dat mijn kind "achterblijft"... Ik denk dus dat dit het word...
Wat doen jullie??

Groetjes!
Margo  
mv Stefan (13-07-06)
en Daniek (13-03-09)

Hai Hai,

Ben ook al druk aan het zoeken, ook al is Marissa pas eind juli jarig.  
En had ook al over strandballen zitten denken, maar had geen idee hoe duur die dingen waren, dus de tip van de Action komt erg goed uit, thanx (en het idee ook )

Op internet heb je een site waar wel leuke ideeen opstaan. www.peuterplace.nl

2 jaar geleden heb ik varkenskopjes gemaakt met een danoontje als neus
en vorig jaar toverstafjes (gekleurde potlood met een sterretje erop en wat lekker erbij en een ballon)

Ben benieuwd naar meer leuke ideeen.

Groetjes Bianca mv Marissa.

hallo,

ik ben al het brainstormen over de tractatie op de PSZ....nu zat ik zelf te denken aan de cd van Minidisco te branden op ja ja cd`s bij de action weg....en er dan Yoëll`s minidisco ervan te maken, een zakkie chips of snoep dr bij en klaar.......en natuurlijk een leuke foto op de voorkant van mijn ventie......

suc6 en ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de andere ideeen

Dit heeft onze dochter Danae afgelopen mei op het KDV  getrakteerd toen ze 3 jaar werd.
Te vinden op www.party-kids.nl.  (categorie gezond) En alles incl de beschrijvingen en werktekeningen.  Onze zoon heeft toen hij 5 jaar werd getrakteerd op de krokodil met worst en kaas-prikkers. (zelfde site)

'k Hou het altijd simpel, klein. Wat maakt het uit als andere kinderen het groots aanpakken, je hoeft er toch niet in mee te gaan, vind ik.
Denk niet dat de kids van onze leeftijd zeggen: "Wij hebben iets veel mooiers/groters getrakteerd en zij heeft maar iets kleins", toch?
Ik hoef echt geen indruk te maken op leidster of ouders.

Dit jaar trakteerd onze dochter op lange vinger met een vingerpopje erop.
Iets kleins, lekkers, en blijvends in één.

Vorige jaren heb ik een doosje yoghurtrozijnen laten trakteren met een baddiertje eraan.
Dat jaar ervoor doosje rozijnen met ballon en Nijntje erop.
Ik versier dan een mandje/schaal waar ik alles opzet/opleg

Als ik soms traktaties zie die onze dochter mee naar huis neemt, vind ik het echt teveel. En al dat snoep...hoeft voor mij ook niet.

Succes, er zijn genoeg dingen te bedenken en op te zoeken.
Gaat vast lukken. Maak het jezelf niet te moeilijk.
M7806

Goed idee om elkaar wat suggesties te geven!

Met zijn eerste verjaardag heeft Julian getrakteerd op zelf te versieren cake. Ik had een mand mooi versierd met daarin: cake, slagroom, manna (gepofte rijst) en zakjes Stroojers (hagelslag enzo). Alle kindjes mochten zelf hun plakje cake versieren. Was een groot succes.
Met zijn 2e verjaardag had ik dit idee (foto van internet geplukt):

Dit jaar wilde ik samen met hem koekjes gaan bakken of iets dergelijks. Misschien popcorn bakken en dan in zelf gemaakte/versierde bakjes. Weet het nog niet precies.
Vind het leuk om hem er zelf bij te betrekken, zodat hij echt iets van zich zelf weggeeft. Dat het snoep is vind ik geen probleem, een verjaardag hoort gevierd te worden met wat lekkers. Hoeft echt niet veel te zijn. Kadootjes uitdelen vind ik maar vreemd en is volgens mij bedacht door ouders die graag willen wedijveren met andere ouders. Wij doen daar niet aan mee.
Voor de allerkleinsten heb ik altijd een zakje rijstwafels.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Deze traktatie heb ik voor het zoontje van mijn vriendin gemaakt

Ik heb schatkistjes op papier uitgeprint en heb daar tum tummetjes in gedaan. Het hoofdje van de piraat zit vast met een potloot aan het schatkistje. Het gummetje dat bij de potloot hoort, zit in het schatkistje. Crepe papier erom heen en klaar!

Voor Thomas ga ik nu piraten bootjes maken. Hij mag over 2 weken al trakteren! En daar doe ik denk ik een kleidoscoop bij.

Vorig jaar had ik voor Thomas een uitdeel zakje van de Hema (jip en janneke) zakje chips erin (nibbits) en het zakje dicht getrokken en aan het koortje een badfiguurtje gehangen. Was echt heel erg leuk en weinig werk!!!!

Liefs Esther

Terug
Bovenaan