Tractatie

Misschien een alternatief voor beschuit met muisjes. Ik heb vandaag (bevroren) soesjes in gesmolten  chocolade gedoopt en bestrooid met muisjes. Ik heb het in de koelkast bewaard en een paar uur later was het nog lekker knapperig. Goed van tevoren te maken dus. Het is goedgekeurd door mijn zoontje, dus dit gaat hij trakteren op de peuterspeelzaal (en wellicht manlief ook op zijn werk). Ik ga hetzelfde proberen met lange vingers voor de 2-jarigen. Dan misschien met wat glazuur (poedersuiker mengen met een klein beetje water) i.p.v. chocola.

Heel makkelijk en goedkoop (soesjes en chocola gewoon van de Aldi)!

Wat ook een leuk idee is voor kinderen een soepstengel met choco en muisjes.
Kreeg laatst van een kindje een klein glazen potje met muisjes omdat hij oom was geworden ook erg leuk.
groetjes Daniela

Ook ik heb me al even verdiept in alternatieven voor beschuit met muisjes en op internet kwam ik een site tegen waar ideeen op stonden voor tractaties.
Daar stond een kant en klare cake bodem ( je weet wel die waar aardbeien/kersen saus uit blik op kan) en die hadden ze besmeerd met boter en bestrooid met muisjes.
Vervolgens hadden ze er van die zachte witte spekmuizen opgelegd en in stukjes gesneden.

Omdat mijn zoon dol is op die taart bodems hebben wij besloten dat hij op school hierop mag tracteren.

Succes ermee..

wat een leuke ideeën allemaal!

maar ik vind ze op het kdv nog zo klein voor die muisjes....

zit er aan te denken om dan zelf maar glazuur met een kleurtje te maken!!

Doegie!

Je kunt natuurlijk ook roze, witte en/of blauwe spekken halen bijv. bij de jamin en dan deze in kleine stukjes knippen (snijden gaat wat lastig) en deze gebruiken ipv muisjes.
je kunt dan ook bijv. ronde biscuitjes besmeren met witte pasta of een klein beetje boter en dan de spekstukjes erop.

succes ermee

ow ja, dan ga ik eens even kijken bij de Jamin.

na de verhuizing gaat onze keuken er uit, dus iets van spekkies met koekjes klinkt wel erg aantrekkelijk om te maken....

Doei doei!

Terug
Bovenaan