tractaties

Hallo,

Ik werk op een creche (babygroep, 0tot2 jaar). Binnenkort hebben we een ouderavond waar ike het over tractaties wil hebben. Ik zie veel te veel snoep voorbij gaan. Zelf heb ik het niet zo op snoep en al helemaal niet voor deze leeftijd.

Daarom heb ik  een vraag, wie heeft er ideeen voor een gezonde tractatie voor kinderen in de leeftijd 0 tot 2 jaar.

Zelf heb ik ook wel ideeen maar wel er graag meer hebben.

Alvast bedankt voor de ideeen
Mo
 
Hoi hoi

De creche waar mijn dochtertje op zit, heeft in de statuten/notulen een soort beleid hierover opgenomen, dat de voorkeur is om " gezond"   voedsel uit te delen en dat de leidsters altjid gevraagd kunnen worden wat het beste gegeven kan worden

Tot nu toe wat ik heb ontvangen voor mijn dochter is allemaal gezond geweest: wafeltjes, gezonde koekjes

Gr. Jeannette
 
Hoi

Het dochtertje van mijn vriendin zit op het kdv, dit is wel een verticale groep van 0-4.
Dit zijn traktaties die ik voorbij heb horen komen. rozijntjes, kapitein koek, soepstengels, badspeeltjes. Ze maken er daar vaak wat leuks omheen. Wordt ook met de leidsters overlegd wat er wat getrakteerd. Succes met je presentatie.

Groetjes Jannie
 
Hoi Mo,

Bij mijn zoontje op de creche krijgen ze als traktaties:

Danoontjes
Nijntje koekjes.
Rijstewafeltjes

Je kan bij zulke traktaties nog een leuk badeendje erbij doen. Altijd succes.

Gr. Mama van Jeffrey
 
*Belleblaas is altijd een succes. Een leuk papiertje eromheen en het ziet er meteen leuk uit. En belleblaas is echt niet duur.
*Bokjes kaas, (lever)worst en  druiven op een prikkertje (wel uitkijken met al die kleintjes) en dan al die prikkertjes in een halve sinaasappel steken: dan heb je een egel.
*In december een leuke: mandarijntjes verpakken in zwart crepepapier, een gekleurd pietenmutsje erop (ook crepepapier met een kartonnen rand)  en evt een kraagje van wit papier eronder, en je hebt echte zwarte pietjes. Is wel arbeidsintensief, maar ook altijd een groot succes.
*Een schaal met fruit, maar dan leuk aangekleed is bij die kleine kinderen ook altijd lekker, ze zijn er meestal dik tevreden mee.
*Zelfgebakken kleine cakejes in zo'n euk bakpapiertje. Hetgeen dat die cakejes zo zoet maakt is vaak het glazuur en de garnering, maar die kan je dus achterwege laten, of minderen. Je kan ze ook zonder suiker bakken, namelijk met honing. Probeer wel van te voren even hoeveel honing er dan in moet om ze lekker te laten smaken, dat is meestal  meer dan suiker.
*Een feestelijk  zakje met: een ballonnetje, een feesttoetertje (zo een die uitrolt als je er op blaast), een bad- of zandbakspeeltje, een feestmutsje  en/of een doosje rozijntjes.


Ik hoop dat je er wat aan hebt. Onthou dat die jonge kinderen snel tevreden zijn, en dat het meestal de volwassenen zijn die zo nodig originele en speciale tractaties willen...
Wat leuk is om een "simpele" tractatie toch persoonlijk of bijzonder te maken is om er een kaartje aan te hangen met een fotootje van je kind  en wat tekst erbij "hoera ik ben 2!" o.i.d. De meeste vaders vinden dit een leuk klusje met digitale camera en computer (sorry als ik computer-handige moeders voor het hoofd stoot....  dat is niet mijn bedoeling.) Die kaartjes geef je dan aan de kinderen mee naar huis, en de tractatie eten ze lekker op.

Een kinderhand is gauw gevuld!

Succes ermee!

 
hallo,
ben je nog op zoek naar leuke tractaties of bedankjes of geschenken kijk dan eens op www.thiwar.nl
of heb je leuke ideeen mail gerust door
groetjes inez
 
Hi,

Onze zoon heeft het volgende een keer getractreerd:
* Danoontje omgetoverd in een paddestoel met witte stippen (gewoon een rood rondje met witte stippen op het Danoontje plakken)
* Mbv figuurtjes (waar je ook koekjes mee kunt bakken), figuurtjes uitgesneden uit de ontbijtkoek. Vervolgens een klein beetje glazuur gemaakt (poedersuiker en water) en er op laten lopen.

Succes!
 
Hallo,

Toen mijn zoontje één jaar werd wilde ik hem ook graag laten trakteren op het KDV. Hij zat in een groepje van 8 kinderen, waaronder 3 baby's van nog geen half jaar. Ik heb hem toen op een kartonnen boekje laten trakteren, leuk ingepakt en  met een pasfoto van hem er op. De boekjes waren vrolijk en  konden tegen een stootje. De pasfoto had ik gedaan omdat misschien niet alle ouders hem al kende. Ik kreeg er erg leuke reakties op en hij heeft het absoluut niet gemerkt dat zijn traktatie niet eetbaar was. Misschien een tip voor anderen!

Moontje
 
Terug
Bovenaan