tractor tom helpt

Nou misschien gaat het dan toch nog gebeuren dat de kids meer gaan kletsen.
We hebben laatst tractor tom ondekt en het helpt met het praten van Ginger en Mike. Ik wil niet zeggen dat ze al op de 50 woordjes zitten en zinnen maken van 2 woorden maar het zit er aan te komen. EINDELIJK.
Heeft er iemand nog meer tips. Helpt het misschien als je een boekje voorleest als ze naar bed gaan?

Liefs,

Rachel
 
Jaaaaaaaaa, voorlezen helpt heel goed!! Thijs (3 jaar) lezen we al ruim een jaar voor uit Jip en Janneke. Soms zal hij de strekking van het verhaal niet helemaal volgen, maar ik weet zeker dat hem helpt in zijn woordenschat (ieder boek hoor). Hij wordt er ook helemaal rustig van. Hij vindt het helemaal leuk en als we hem een keer straf moeten geven, dan lezen we geen Jip en Janneke. En dat is echt niet leuk voor hem!!
Lees-ze, Patricia
 
Tja voorlezen is natuurlijk nooit verkeerd!!!!!! Mijn dochter van nu bijna drie is echt stukken beter gaan praten sinds ze naar de peuterspeelzaal gaat!!! Maar alle kinderen hebben een eigen tempo en als ze iets nodighebben komen ze echt wel!!!

yvonne
 
Ik zou zeker gaan voorlezen. Wij lezen elke dag voor het slapen gaan. Op dit moment uit een voorleesboek van Dribbel. Het is echt een onderdeel van het slaap-ritueel.

Ook het zingen van liedjes (bijvoorbeeld in de Maneschijn) is erg goed en leuk!
 
Terug
Bovenaan