trage groei embryo

Gister hebben mijn vriend en ik dde eerste echo gehad.
Daar werd ons verteld dat ik niet 9,3 weken maar 6,2 weken in verwachting ben. Het vruchtje was ook aan de kleine kant, namelijk 0,56 cm.
Het hartje klopt wel goed en het zit goed ingenesteld in de baarmoeder.
Toch ben ik geschrokken door bovenstaande berichten.Op internet staan namelijk afbeeldingen van embryo's en die zijn bij de 6,2 weken zo'n 1,8 cm groot.
Wie herkent zich in mijn verhaal? Graag reacties, want ik maak me toch zorgen.

groetjes Suzanne
 
Hoi Suzanne,

Ik heb gehoord dat het verschil tussen de verloskundige en internet is dat de vk alleen de kruin-stuit lengte meet, terwijl op internet de hele lengte genoemd wordt. Dat zou het verschil kunnen verklaren, al weet ik eigenlijk niet of er bij zo'n klein vruchtje al wel sprake is van beentjes.
 
Hoi Suzanne,

Afgelopen dinsdag ook de 1e echo gehad en ik kwam heel naar uit het ziekenhuis.
Uitgaande van de 1e dag van de laatste menstruatie zou ik 7 weken en 1 dag zijn, maar de vaginale echo gaf aan tussen de 5 en 6 weken. Alles was aanwezig, maar de hartactie was dubieus. De assistente zei ook dat deze groeiachterstand van het embryo een voorbode kan zijn van een miskraam, dus ik was behoorlijk geschrokken.
Over 2 weken weer een echo om het een en ander uit te sluiten.
Voor jou is het wel een geruststelling dat het embryo goed in de baarmoeder zit en er hartactie was.
Verder zou ik me niet al teveel druk maken en sluit me aan bij bovenstaande reactie.

Groet,
Noor
 
De gyn zijn tijdens de echo tegen ons dat de baby uitstekend op schema lag. Vergeleken met internet had de kleine echter al centimeters langer moeten zijn! Ik denk dat internet andere maatstaven heeft en dat je beter van de gyn of vk uit kunt gaan.
 
Hoi,

Heb hetzelfde meegemaakt. Toen ik dacht dat ik 9 weken zwanger was bleek ik 7 weken te zijn. Waarschijnlijk een latere eisprong gehad dan normaal. De echo zag er destijds prima uit. Ben inmiddels 4,5 maand en alles gaat goed!

Succes
Donna
 
Terug
Bovenaan