Trage schildklier en lange cyclus

Wanneer kan je naar de dokter?

Ik heb een trage schildklier sinds vorig jaar zomer. In januari gestopt met de pil. Mijn eerste gewone cyclus duurde 46 dagen, ik zit nu in mijn 2e cyclus en op dag 52 nog steeds niet ongesteld. Zwangerschaptest is ook negatief. Ik weet dat ontpillen tijd kost, maar dit werkt zo frustrerend ? ik blijf ook flokkerige afscheiding houden(geen jeuk, stank of pijn), dus kan aan mijn afscheiding ook niet pijlen of mijn eisprong nadert. (Eisprong testen vinden we nog te vroeg)

Schildklier waardes waren vorige week ook alweer terug bij af, weer bijna net zo traag als toen ik vorig jaar ben begonnen met de schildklier medicatie. Voor mijn schildklier nu een doorverwijzing gevraagd naar de internist.

Ben even radeloos en moet het van me afschrijven.
 
Het kan een combinatie zijn van ontpillen en de traag werkende schildklier. Ik denk dat het belangrijk is om nu eerst je schildklier op orde te krijgen. Dit kan enige tijd duren, en in die tijd kan je lichaam dan ook ontpillen. Als je al een verwijzing krijgt naar de internist, dan heeft het denk ik weinig zin om nog naar een andere arts te gaan. Daar zal namelijk ook het advies zijn ontpillen en schildklierwaardes op orde brengen
 
Toevallig heeft mijn schoonzus ook een traag werkende schildklier (hashimoto) zij is daar achtergekomen doordat ze maar niet zwanger raakte en TSH + T3 en T4 zijn geprikt. Ze is toen doorverwezen naar een endocrinoloog en toen ze eenmaal redelijk goed ingesteld was raakte ze spontaan zwanger. 
Toen ze hadden geconstateerd dat haar schildklier traag werkte mocht ze ook echt niet zwanger raken omdat dat schadelijk kon zijn voor de baby. Dus ik denk dat het heel belangrijk is om je te laten doorverwijzen! 
 
[quote quote=10548488]Toevallig heeft mijn schoonzus ook een traag werkende schildklier (hashimoto) zij is daar achtergekomen doordat ze maar niet zwanger raakte en TSH + T3 en T4 zijn geprikt. Ze is toen doorverwezen naar een endocrinoloog en toen ze eenmaal redelijk goed ingesteld was raakte ze spontaan zwanger. 
Toen ze hadden geconstateerd dat haar schildklier traag werkte mocht ze ook echt niet zwanger raken omdat dat schadelijk kon zijn voor de baby. Dus ik denk dat het heel belangrijk is om je te laten doorverwijzen! [/quote]Mijn huisarts prikt geen T3, ik had er toen wel om gevraagd. Zou volgens hem geen verschil maken met de dosis van de medicatie. maar 25 april heb ik een gesprek over doorverwijzing en mijn zorgen.
 
Terug
Bovenaan