Trainen bekkenbodemspieren

de 1 zegt van wel, de ander zegt van niet. Door ze wel te trainen zou je inderdaad minder kans op incontinentie hebben (bah wat naar en waarom hoort het nou toch allemaal bij zoiets moois als een zwangerschap...)maar, hierdoor zou je bekkenbodem ook te gespannen kunnen worden waardoor de bevalling moeizamer zou kunnen verlopen. Als ik mag kiezen? Doe mij dan maar een paar maanden tena lady...
 
Hoi,

Nee, je moet niet voor de bevalling al je bekkenbodemspieren gaan trainen. Dan wordt de doorgang nauwer en dus de bevalling moeizamer.
Wel na de bevalling, dan ben je sneller weer in vorm, ook qua plasgebeuren!
 
vanaf 25 weken met zwangerschap gym hebben wij ze gewoon getraind,en hebben ze gewoon als oefening meegekregen voor thuis.
je moet het dan wel droog doen en niet tijdens het plassen dus als je film aan het kijken ben bv.
want als je wacht tot na de bevalling zijn je spieren al slap en duurt herstel alleen maar langer

groetjes en succes verder
ilonka
 
het voordeel zou zijn (maar 14 weken lijkt me wel an de vroege kant om al te beginnen) dat je in elk geval weet waar die spieren zitten en hoe je ze kunt ontspannen. daar heb je baat bij bij de bevalling zelf. als je van plan bent gym te gaan doen of zo dan komt dat vanzelf aan bod.
en 'incontinentie' vind ik wel een zwaar woord voor het urineverlies dat we hebben -sorry voor degenen die er wel vaak last van hebben. Ik moet gewoon soms tweekeer een schone broek aan en andere dagen is het helemaal niet nodig. Het hoort erbij en het gaat voor zover ik weet binnen een half jaar na je bevalling meestal ook weer over -en anders kun je dan altijd nog die bekkenbodemoefeningen doen.

 
Wij hebben bij gym de oefening wel geleerd maar ons werd erbij verteld dat we beter kunnen wachten met echt oefenen tot na de bevalling omdat het de bedoeling is dat je spieren los zijn ivm de bevalling. Strakke spieren bemoeilijken de bevalling.

groetjes, Jane 30 weken 2 dagen
 
Nou die van mij waren getraind genoeg, doordat ik altijd te laat naar de toilet ga en dus te lang mijn plas ophou. Moesten ze tijdens de bevalling de bekkenbodemspieren inknippen, omdat anders de baby er niet door kon. Maar goed dat ik amper nog extra geoefend had, wat wel aangeraden werd op de cursus die we deden.
 
Terug
Bovenaan