training zindelijkheid

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik had een vraagje, vanaf welke leeftijd kun je een kind leren om op een potje zijn behoeftes te doen? Mijn zoontje Rayan Is nu bijna een jaar, maar ik weet niet of hij al kan begrijpen wat hij daar op doen moet. Vanaf welke leeftijd gaan jullie het proberen, of zijn jullie al bezig?

Groetjes Mirianos

hoi

het ligt helemaal aan het kind, de ene is snel de andere niet
als je kind er helemaal nog niet klaar voor is, kan je trainen wat je wil
maar zullen ze echt niet meewerken
mijn dochter ging met 2 jaar op het potje, en was met 2 jaar en 10 maand
helemaal zindelijk, ook meteen snachts

een kindje van 1 kan je volgens mij nog niet zindelijk maken

groetjes riana

leeftijd heeft er weinig mee te maken. Ze moeten sowieso eerst op een potje kunnen zitten en zelf op kunnen staan en weglopen, althans dat vind ik.

in het foldertje van het cb staat dat ze pas rond de 2,5 snappen dat ze plas kunnen ophouden en dat ze het dan pas aan voelen komen. De een zal wat sneller zijn  dan de ander, maar 1  jaar is echt nog  te vroeg!  

Hmm, ons zoontje is ook net een jaar.
Hij vind de wc erg interessant en heeft al twee keer, per ongeluk (waarschijnlijk om dat ie het koud had) een plasje erop gedaan. Ik denk ook niet dat hij het al begrijpt. Mijn vroegere oppaskindje, was met 1 1/2 plaszindelijk, erg knap!! Dan zou je nu al moeten gaan trainen.. Maar ik wacht er nog even mee!

Er is een onderzoek geweest waarbij werd 'aangetoond' dat je een baby van 4 maanden al zindelijk kan maken. Dit naar aanleiding van moeders in Afrika die hun baby op de rug dragen (en baby geen luier), waarvan de baby aangeeft wanneer ze hun behoefte moeten doen.
Maar dan moet je er natuurlijk wel de hele tijd bij blijven. Hahaha.

Groetjes, Marisa
(ik zit voornamelijk op zomer 2007 forum. Lotte is van 2-5-2007 en valt dus maar net in het zomerforum)

Mijn zoontje wordt volgende week 1 jaar en ik zet hem al ongeveer ander halve maand elke dag een keer op het potje.
Hij vind het helemaal geweldig en hij zit er echt als een prins op!
9 van de 10 keer doet hij er iets op.... ook let ik heel goed op hem en als ik denk dat hij moet poepen ze ik hem er op. Ik denk niet dat hij het nu al helemaal door heeft maar hij vind het leuk en het scheelt mij een luier.
Jong geleerd is oud gedaan zeggen we maar!
Er zijn genoeg kindjes die het eng vinden om op het potje te zitten of iets dergelijks
dus volgens mij kan het geen kwaad en ik ben heel benieuwd hoe snel thijs zindelijk is. Succes verder!

Groetjes Rianne

Tegenstrijdige info overal. Ik heb juist begrepen dat een kind niet voor 2 jaar zindelijk kan worden omdat het voor het kind nog niet mogelijk is om zijn spieren te beheersen en plas of poep op te houden totdat ie op een potje zit...

Terug
Bovenaan