Traject en gewicht

Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn nu al 2 jaar ruim bezig om zwanger te worden. Met mijn ex is het ook nooit gelukt, terwijl al onze onderzoeken goed waren. Nu denk ik dat ik echt het probleem ben want mijn huidige partner heeft wel kinderen maar bij ons lukt het niet.

Nu ben ik opgeroepen voor een intake bij de fertiliteitsarts, alleen ja nu komt het.... Ik heb pcos en een gewicht van 90 kilo. Je kan het niet aan mij zien maar de weegschaal is keihard.. Ik ben al een maand bezig met afvallen maar het wilt maar niet lukken en probeer zoveel mogelijk koolhydraatarm te eten.

Nu ben ik bang dat ze mij hierdoor gaan weigeren omdat ik zoveel lees en hoor van mensen dat als je te dik bent ze je niet helpen. Ik weet ook vanuit mijn eerdere intake paar jaar terug dat hun grens 80 kilo is. Ik was toen 85 en werd verzocht om 5 kilo af te vallen. Ik snap de zorgen wel vanuit een arts maar als ik 10 kilo kwijt moet dan ben ik nog 1 jaar bezig en ben al in totaal al 5 jaar bezig geweest om zwanger te worden en zelfs toen ik 70 kilo was lukte het niet.

Ik ben gewoon bang dat ze alleen naar het gewicht kijken en alles daar op gooien
 
Met die hitte van afgelopen tijd kan het ook vocht vast houden zijn?
Ik snap dat je haar een goed gevoel wil geven, maar als ze voorheen ook 85 was en de weegschaal nu al in ieder geval een maand 90 aangeeft denk ik niet dat je het op vocht vasthouden kunt gooien van afgelopen week.
 
Ik snap dat je daar mee in je hoofd zit. Maar niet elk ziekenhuis en elke arts is daar even strict mee. Tevens zegt gewicht niet alles, als jij 1.55 ben of 1.75 lang bent is een wereld van verschil.
Feit is helaas wel dat veel dames met PCOS overgewicht hebben, en dat een cyclus zich regelmatig hersteld wanneer er gewicht wordt verloren. Dus is snap de medici ergens wel. Tevens, een maand bezig zijn met gewicht verliezen hoeft inderdaad niet per se ergens toe te leiden. Frustrerend zeer zeker, ik snap je helemaal.

Ga er blanco in. Laat je oproepen voor een eerste gesprek. Laat desnoods een diëtist meekijken. Die kan goed bepalen of en waar het mis gaat
 
Dankjewel voor jullie reacties.

@Essil heb wel even vocht vast gehouden maar denk niet dat dat het is. :)

@Ananasss het klopt wel hoor. Ik begrijp ook wel dat er ook meer risico's aan verbonden zijn als je te zwaar bent, alleen ik snap mij lichaam gewoon niet meer. Ik ben nu wel al bijna 2,5 jaar regelmatig gelukkig, voorheen niet hoor haha. Maar net zoals jij zei er gewoon blanco in gaan en afwachten. Meer kan ik ook niet doen :)
 
Terug
Bovenaan