Ik heb ook onregelmatige cyclus gehad, december 2018 gestopt met de pil... en mijn cyclus ging van 4 naar 5 weken, 5,5 naar 6, toen naar 8, nogmaals 8 en uiteindelijk 10.. Toen heb ik november bij de huisarts aangeklopt dat ik me zorgen maakte om het steeds langer wordende cyclus.. Ik werd meteen doorverwezen, ik kon pas in januari terecht, dus afgelopen week net geweest... Ook in ziekenhuis gaven ze aan dat een onregelmatige cyclus zeker kan bijdragen aan moeilijk zwanger worden, vooral omdat je natuurlijk veel cyclussen mist en de eisprong lastiger tot niet te vinden is.. Verschilt soms wel per huisarts hoor ik hoe vaak ze het willen aanzien, maar je gaat al mooi richting het jaar, je zou altijd in gesprek kunnen gaan aangezien het bij vele ziekenhuizen toch wel even duurt voordat je ook echt terecht kunt.
Bij de eerste afspraak kreeg ik trouwens meteen een inwendige echo (dan kijken ze naar afwijkingen in je baarmoeder en eistokken en een algemeen baarmoederhals onderzoek), ik krijg bij mijn volgende cyclus een cyclus analyse mbv echo's en bloedonderzoeken.