Traject onregelmatig Cyclus

<p>Hallo Damens,</p><p>In maart gestopt met de pil. Tot op heden nog geen regelmatig cyclus,ongeveer; 39,58,68,40 en nu zit ik op dag 93.</p><p>Wel heb ik last van mini beetjes afscheiding sinds 4 dagen, dit is alleen in de avond licht bruin vloeibaar verlies</p><p>Ik sta op het punt om contact te nemen met de huisarts, maar zie hier tegen op.</p><p>Wie heeft er ervaring mee en weet wat mij te wachten staat? </p>

Ik heb ook onregelmatige cyclus gehad, december 2018 gestopt met de pil... en mijn cyclus ging van 4 naar 5 weken, 5,5 naar 6, toen naar 8, nogmaals 8 en uiteindelijk 10.. Toen heb ik november bij de huisarts aangeklopt dat ik me zorgen maakte om het steeds langer wordende cyclus.. Ik werd meteen doorverwezen, ik kon pas in januari terecht, dus afgelopen week net geweest...  Ook in ziekenhuis gaven ze aan dat een onregelmatige cyclus zeker kan bijdragen aan moeilijk zwanger worden, vooral omdat je natuurlijk veel cyclussen mist en de eisprong lastiger tot niet te vinden is.. Verschilt soms wel per huisarts hoor ik hoe vaak ze het willen aanzien, maar je gaat al mooi richting het jaar, je zou altijd in gesprek kunnen gaan aangezien het bij vele ziekenhuizen toch wel even duurt voordat je ook echt terecht kunt.
Bij de eerste afspraak kreeg ik trouwens meteen een inwendige echo (dan kijken ze naar afwijkingen in je baarmoeder en eistokken en een algemeen baarmoederhals onderzoek), ik krijg bij mijn volgende cyclus een cyclus analyse mbv echo's en bloedonderzoeken.

@cardiozuster 
Hier nog iemand in hetzelfde traject.. Is er bij jou nog iets uitgekomen met het inwendige onderzoek? Ik mag volgende week.. Ben benieuwd hoe het verloopt.. 
Succes met het wachten op je volgende cyclus!

Ik had ook een zeer onregelmatige cyclus.
Na 1 jaar zelf proberen heeft de huisarts ons doorverwezen naar het ziekenhuis.
Ziekenhuis bleek alles goed, behalve de onregelmatige cyclus. Heb hier medicijnen voor gehad, clomid, waarna ik na 11 rondes zwamger raakte. Je hoeft geen schrik te hebben voor het ziekenhuis,  ze begeleide je heel goed hoor 

[quote quote=10285106]Was dat je eerste afspraak bij de huisarts of in het ziekenhuis? Waarbij je een echo kreeg?[/quote]
In ziekenhuis, huisarts onderzocht niks bij mij, alleen getest op chlamydia.. De rest lieten ze bij het ziekenhuis 

Bij mij is er niet iets specifiek uitgekomen maar ik zat ook in de periode na de eisprong.. Anatomisch waren er geen afwijkingen.. Ze zag wel veel cellen maar gezien de eisprong mocht daar geen conclusie aan gegeven worden.. Daarom nu de cyclus analyse zodat ze evt pcos kan uitsluiten of vaststellen en ook mijn hormonen controleert 

Spannend zeg.. Vond ik tenminste die eerste keer... Ze gaan ook je levensstijl bij langs mbt roken, alcohol etc

Gisteren ongesteld geworden dus woensdag begin ik met de cyclus analyse 

Terug
Bovenaan