Herkenbaar. Bij ons hetzelfde. Mijn vriend is verminderd vruchtbaar. Ik vond het toch een opluchting om te weten dat er een reden was dat zwanger worden niet lukte. En dat bij mij alles in orde was zag ik ook als positief!
Bij de tweede test bleek dat we komen gaan voor iui. Het zaad was op het randje maar iui is toch minder belastend dan ivf of icsi. Helaas heeft 4x lui buiten de eigen cyclus (Dus met hormonen) bij ons niet het gewenste resultaat op geleverd. We zijn toen overgestapt op ivf en bij de eerste ronde direct raak! Onze dochter is nu 1,5 jaar oud. En onze tweede dichter 6 van 2 weken ligt nu bij mij in mijn armen!
Het traject waar je straks misschien in gaat is best pittig. Alles tip wil ik je mee geven om erover te praten. Wij hebben het tegen iedereen in onze omgeving verteld. We zien het niet als iets om voor te schamen. En man, wat een warme reacties van iedereen! Van lieve knuffels, tot enorme begrip op het werk (je moet vaaaaaak naar het ziekenhuis en over wanneer heb je vast weinig te zeggen....), lieve kaartjes en berichtjes tot zelfs uitjes met zn tweeën om onze zinnen te verzetten.
En lees niet te veel op internet. Daar wordt je niet vrolijk van. Objectieve informatie is niet zo erg maar de ervaringen... zo vaak negatief! En natuurlijk is het niet leuk al die behandelingen. Maar iedereen is anders. Ervaar het zelf. Voor jou kan het zo anders zijn. En de negatieve dingen onthou je meer. En spanning maakt sommige behandelingen niet makkelijker. Ga er liever open in.
Heel veel sterkte met het wachten! Wachten is vervelend maar neem het er nog maar even van met zn tweeen! Straks worden jullie geleefd
Ik ga duimen voor een mooi wondertje voor jullie!