Traject toekomst

<p>Hoi</p><p>Wij zij nu 1 jaar gestopt met de pil. Tot op heden is het nog niet gelukt.  In nov zijn wij doorgestuurd naar het zkh. Daar bleek al snel dat mijn vriend minder vruchtbaar is.  Ook ik ben helemaal gecheckt, gelukkig bij mij wel alles goed, dat maakt het denk ik straks toch makkelijker.  Eind feb mogen we een 2e zaadtest doen., aan de hand van die uitslag gaan we een traject in. </p><p>Hebben meer mensen deze ervaring? We zitten nu in de wacht fase. Ik weet niet of ik dat nu prettig vind of niet.  Ik wil vooruit maar heb nu wel tijd om het allemaal te laten bezinken. </p><p>Groetjess </p>

Herkenbaar. Bij ons hetzelfde. Mijn vriend is verminderd vruchtbaar. Ik vond  het toch een opluchting om te weten dat er een reden was dat zwanger worden niet lukte. En dat bij mij alles in orde was zag ik ook als positief!
Bij de tweede test bleek dat we komen gaan voor iui. Het zaad was op het randje maar iui is toch minder belastend dan ivf of icsi. Helaas heeft 4x lui buiten de eigen cyclus (Dus met hormonen) bij ons niet het gewenste resultaat op geleverd. We zijn toen overgestapt op ivf en bij de eerste ronde direct raak! Onze dochter is nu 1,5 jaar oud. En onze tweede dichter 6 van 2 weken ligt nu bij mij in mijn armen! 
Het traject waar je straks misschien in gaat is best pittig. Alles tip wil ik je mee geven om erover te praten. Wij hebben het tegen iedereen in onze omgeving verteld. We zien het niet als iets om voor te schamen. En man,  wat een warme reacties van iedereen! Van lieve knuffels,  tot enorme begrip op het werk (je moet vaaaaaak naar het ziekenhuis en over wanneer heb je vast weinig te zeggen....), lieve kaartjes en berichtjes tot zelfs uitjes met zn tweeën om onze zinnen te verzetten. 
En lees niet te veel op internet. Daar wordt je niet vrolijk van. Objectieve informatie is niet zo erg maar de ervaringen... zo vaak negatief! En natuurlijk is het niet leuk al die behandelingen. Maar iedereen is anders. Ervaar het zelf. Voor jou kan het zo anders zijn. En de negatieve dingen onthou je meer. En spanning maakt sommige behandelingen niet makkelijker. Ga er liever open in. 
Heel veel sterkte met het wachten! Wachten is vervelend maar neem het er nog maar even van met zn tweeen! Straks  worden jullie geleefd
Ik ga duimen voor een mooi wondertje voor jullie! 

Bij ons is dit ook het geval. De eerste uitslag was zo slecht dat we direct ICSI kregen aangeraden, maar na nog 2x een potje vullen konden we IUI doen in eigen cyclus. Juist ook omdat dat minder belastend is. De meeste klinieken doen dat 3 tot 6 keer en gaan dan over op IVF of ICSI. Ik heb deze week de derde inseminatie. De kans is maar 10% per keer, maar als we het op de gewone manier willen dan is de kans bijna 0% dus ik pak alles aan!

Wat goed om te horen dat het bij jullie gelukt is.
Wij moeten nu wachten omdat mijn vriend een spatader had die verzakte naar zijn balzak. Na die ingreep moeten we 3 maanden wachten voor een 2e test.  
Mijn vriend vind het lastig om er met zijn vrienden over te praten,  helaas toch een soort schaamte.  Samen praten we er wel veel over. Ik praat er met vriendinnen en collega's wel over.  Vooral als ze vragen of wij een kinderwens hebben dan vertel hoe de situatie ligt. Dit lucht inderdaad erg op. 
Het wachten duurt zo lang.  Ik wil zoo graag vooruit.  Elke maand duurt mee al zo lang,  omdat ik er al langer  klaar voor heb. Maar ook goed dat we nu even moeten wachten. Nu kan het bezinken . Al is het wel lastig aangezien iedereen om ons heen zwanger is.  Zo ook ons schoonzus.  Dat maakt het soms wel moeilijk, vooral ook voor mijn vriend.  Zijn broers lukken het dus wel een hem lukt het niet.  Tuurlijk weten we allebei dat hij er niks aan kan doen maar voor hem voelt het wel zo. Heel naar. 
Ook vraag ik me af hoelang het straks allemaal gaat duren . En in welk traject we terecht gaan komen.   Allemaal spannend dus.  3 maart horen we meer.  

Terug
Bovenaan