Traktatie KDV

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Dit onderwer is vast al eens aan de orde geweest, maar ik wil toch even jullie hulp inroepen.
Mijn dochtertje is bijna 3 en zit op het KDV, ik wil haar graag laten trakteren als de beebie er is, het liefst iets wat ik van te voren kan maken.
Hebben jullie een leuk idee?

Groetjes Andrea 34weken

Ik had van te voren van die witte snoepmuizen (Jamin) gekocht. Wij wisten dat we een zoontje zouden krijgen, dus ik heb lichtblauw karton gekocht en blauw lint. Ik heb kleine kaartjes van dat karton gemaakt met daarop: Hoera! Thijs heeft een broertje. En dan op de achterkant: MARIJN. Met blauwe lintjes heb ik die kaartjes om de nek van de muizen gedaan. In een rieten mandje met wat blauw crepe-papier gedaan en het zag er helemaal feestelijk uit.

Ander idee: lange vingers in de boter dippen en dan in de blauwe of roze muisjes (kan alleen niet lang van te voren). Slagroomsoesjes met nogeen toefje slagroom erop en dan ook muisjes erop.
Bij Jamin kun je ook "traktatie-taarten" kopen met blauw/wit of roze/wit snoep of lolly''s. Ziet er erg leuk uit, maar vond ik wat te duur. En dan moet je natuurlijk vooraf wel weten wat het wordt......

Succes er mee!

Hoi Andrea,

Misschien vind je hier wat;

http://www.vanharte.nl/     kids_tr_blije_babybroers_en_zussen.htm

groetjes Mariska

31 weken en 3 dagen

ps wel even de spaties weghalen in de link

Hoi Andrea,

Iets wat je vantevoren kunt maken zijn diepvriesslagroomsoesjes met muisjes erop.
Doop de nog bevroren soesjes even in gesmolten witte chocolade en daarna meteen in de muisjes, terugzetten in de vriezer en op het moment dat je ze nodig hebt een paar uur vantevoren eruit halen.
Ik vertelde dit idee op de peuterspeelzaal van mijn zoontje en de leidsters daar waren reuze blij hiermee, zij hebben geen werk ermee en de meeste kindjes zijn dol op soesjes.
Wij weten alleen niet wat het gaat worden, dus moet ik 2 dozen maken zodat mijn zoontje in ieder geval de juiste kleur kan trakteren.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan