Traktatie kinderdagverblijf geboorte broertje

<p>Hoi!</p><p>hebben jullie leuke tips voor traktatie voor op het kinderdagverblijf als het broertje van mijn zoontje en dochtertje is geboren?</p>

Het is maar net hoe uitgebreid je het wil doen. Toen mijn dochtertje mocht trakteren voor de geboorte van haar zusje, had ik roze bekertjes gevuld met roze spekjes. Cellofaantje er omheen met een roze strikje en een klein kaartje met Hoera ik heb een zusje!

Ik had ze trouwens al van tevoren gemaakt. Zodat ik dat niet in m'n kraamweek nog eens hoefde te doen.

Ik lees even mee, zat zelf te denken aan bloemzaadjes voor bijtjes met grond en potje en leuk labeltje eraan met hoera ik heb een broertje er bij.
Zag het op Google en vond het wel leuk aangezien ons dochtertje in juni komt. Lekker zomers!

Voor de geboorte van onze dochter heb ik als traktatie voor haar broers een doorzichtig snoepzakje gevuld met wat roze snoepjes en een roze ballon. Het zakje dichtgemaakt dmv een label waar op staat: Hoera Sem en Luuk hebben een zusje. Sem heeft dat bij hem op de kleuterschool getrakteerd, en Luuk op de peuterspeelzaal. Ik had ze van tevoren al gemaakt en een aantal extra zakjes voor als er kinderen op kraamvisite kwamen.

Veel kinderdagverblijven hebben regels voor gezonde traktaties of kleine cadeautjes (bellenblaas).
Nou heb ik weleens voor mijn dreumes van net 2 een pennetje gekregen die in kleine stukjes uit elkaar viel. Vond ik niet zo grappig met een kleine die alles in z'n mond stopte...
traktatie idee: bellenblaas versieren met een wikkel erom "hoera John/Jane is broer/zus geworden!" 
(John/Jane zijn verzonnen namen)

Inderdaad lange vinger of mini stroopwafel of Maria biscuit of soepstengel dopen in witte chocolade en dan muisjes erop strooien.

Of een grote cake bakken, glazuur eroverheen en muisjes erop strooien. Super simpel, maar iedereen smult ervan.

Ik werk in de kinderopvang en vind persoonlijk een echte lekkernij wel veel leuker dan wéér een bellenblaas of bloemzaadjes, dat wordt al zoveel uitgedeeld. Laat de kinderen lekker een keer smullen!

Meisjes is iets makkelijker, want spekjes en mini tompoucen en roze koeken zijn al roze. Voor jongens is het moeilijker, niks is blauw..

Bij de action verkopen ze wel blauwe strooisels. Toen ik m'n collega's vertelde dat ik zwanger was, heb ik donuts in witte chocolade gedipt en versierd met roze en blauwe strooisels.

Wij hebben koekjes waar muisjes op zitten getrakteerd zitten al per stuk verpakt ideaal. En daarbij stoepkrijt in de vorm van een speentje-wandelwagen- babyvoetje.

Dit is de site van de koekjes: https://www.geboortekoekjes.nl/

Terug
Bovenaan