Traktatie stress zoon 2 jaar

<p>Onze zoon wordt volgende maand alweer 2. Jongens wat gaat het snel..</p><p>Alleen komt er met een verjaardag natuurlijk ook het volgende dilemma: waar gaan we in hemelsnaam op trakteren op het kdv?</p><p>Er is het afgelopen jaar al genoeg getrakteerd op rozijntjes en bellenblaas, dus dat wil ik eigenlijk vermijden. Toen hij 1 werd hebben we getrakteerd op zakjes met een uitdeelboekje en een lekkere babykoek. </p><p>Wie heeft er nog ideeen? Er mag wel wat werk in zitten, dat is absoluut geen probleem</p>
 
Misschien iets leuks maken van wat knijpfruitjes? Zelf dit jaar eindtraktatie mee gemaakt en erop gezet.    .... Knijpt er tussen uit! Simpel en de kindjes vonden het heerlijk
 
Wat vliegy de tijd toch he ? Op Pinterest staan best leuke ideetjes? Je zou met een grote waterneloen aan de slag kunnen gaan, figuurtjes er in of ander fruit erbij, als ze dat daar tenminste ter plekke op mogen eten? Een traktatie maken met knijpfruitjes of iets maken met wat goedkoper (zand)speelgoed, een stuiterbal. Zeeman, Big Bazar, Eurowinkels of Action hebben best veel kleinigheid aan speelgoed liggen zoals diertjes (met een strik er om heen en kaartje er aan), maar ik zou zeker eens inspiratie op doen op Pinterest ? succes met het maken van iets leuks!
 
Ik heb inderdaad ook op Pinterest gekeken voor inspiratie :D Bij zijn 1e verjaardag heb ik dolfijntjes gemaakt:
een doorzichtig plastic bekertje met druifjes erin en een stuk banaan. De banaan zo snijden dat de steel de bek is van de dolfijn. De bek kan je opendoen en daar nog een druif erin. Alleen nog oogjes tekenen op de banaan en klaar. 
Voor de 2e verjaardag hebben we toverstafjes gemaakt:
saté-prikker met stukjes komkommer en worst. Bovenop een stukje Babybel kaas gesneden is de vorm van een ster. Als "houder" voor de stokjes heb ik een halve watermeloen genomen, deze in alu-folie inpakken en de stokjes erin steken. De watermeloen konden de kindjes dus ook nog opeten.
Een traktatie met ontbijtkoek is denk ik ook vrij goed te maken.
Succes en alvast een fijne verjaardag gewenst!
 
Ik zag laatst poesjes gemaakt van een mandarijntje. Mandarijntje, strookje oranje papier eromheen en dan een poezenhoofd en een staartje eraan maken. Ze hadden daar ook een snoepmuisje bij gedaan. 
Girafjes: satéprikker met een giraffenkop erop. En dan aan de satéprikkers stukjes cake en ontbijtkoek. 
Een vliegtuigje gemaakt van een stoepkrijt. 
 
Terug
Bovenaan