Traktatie voor op de crèche

Hoi,

Weet niet hoe handig je bent?
Maar je zou zakjes kunnen vouwen van karton en een touwtje er door, zodat je een soort tasje krijgt en daar dan iets instoppen dat bij de leeftijd van de krijger past (bijv. voor de wat oudere kindjes zo'n pakje berekoekjes of een danoontje en voor de kleintjes vanaf 4 maand een fruitsnack)

Je kunt ook varkenskopjes uit papier knippen en dan op de plek van de snuit een danoontje (start) plakken.

Bij de meeste (kinder)boekenwinkels hebben ze van die hele kleine uitdeelboekjes. Hier heb ik ze een keer gezien 16 stuks voor 6 euro geloof. Beetje leuk inpakken en je hebt een verantwoord (dus niet eten) cadeautje.

Verder zou ik het zo 1,2,3 niet weten. Volgens mij staan er ook nog wel traktatie ideetjes op keukenkikker.nl

Groetjes,
Marije
 
Ik heb het heel simpel gehouden omdat ik niet zoveel knutseltalent heb, maar als je een rol doorzichtige folie koopt dat is te vinden bij het pakpapier van hema of v&d. En je koopt 2 kleuren cadeaulint, dan wikkel je bv een nijntjeskoekje of een doosje rozijntjes hierin en de uiteinden strik je dicht met 2 kleuren lint, zoals je bij een toffee doet zeg maar. Het effect is heel leuk en het is vrij simpel te doen.
 
Toen mijn oudste zoontje 1 werd had ik kartonnen bekertjes bij de zeeman vandaan en die had ik allemaal gevuld met een spekkie en een nijntjes koekje en een ballon erbij.
Toen hij 2 werd heb ik sinaasappels uitgehold en die gevuld met vanillevla en daarop wat stukjes fruit(banaan en appel bv.) en een parasolletje erin.
En nu wordt hij 3 en had ik bij de bieb allemaal leuke boekjes met traktaties erin gehaald.
Of het worden lieveheerstbeestjes eierkoeken of auto's met daarin rozijntjes en/of smarties..
Ben zelf ook niet crea hoor..
Succes ermee.
 
Hallo,
Bij mij zoon op de groep zijn de kinderen tussen de 3 en 18maanden. Iets eetbaars geven kan wel, mar gaat mee naar huis. Krijgen op het dagverblijf alleen fruit, soepstengels of rijstwafels. Snoep geven doen ze niet, vandaar. Maar omdat er zoveel leeftijdsverschil is (vooral de kinderen onder de 6maanden) wilde ik niets eetbaars geven. Ik heb dus een bellenblaas gekocht voor de kinderen. Dit kunnen de ouders met de kinderen doen en vinden ze bijna allemaal wel leuk.Ze zijn opzich niet zo duur zelf met een klein velletje papier een kaartje eraan met hoera 1jaar en klaar.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan