Traktaties eerste verjaardag

Hoi allemaal,
nog 5 weken en dan wordt onze kleine man alweer 1 jaar!

Nu wilde ik graag voor de kinderer die op zijn verjaardag komen een traktatie mee geven. Maar wel verantwoord, dus liever geen spekjes, chips, snoepjes boordevol kleur- geur en smaakstoffen en e- nummers. Dus dan wordt het al een stuk moeilijker.

Heeft iemand een leuk idee?

Liefs,

hoi,

Ik trakteerde vroeger op school manderijntjes. Mijn moeder knipte dan een circeltje van papier die knipte ze aan 1 kant in tot de middenstip en dan de randen iets over elkaar heen vouwen en je hebt een chinezen hoedje. Die prikte ze dan met een sateprikker (dat is misschien een beetje gevaarlijk bedenk ik me nu) vast op de manderijn en ze tekende er een chinezen gezichtje op.
Nu negerzoenen niet meer mogen mogen chinezen manderijntjes misschien ook niet meer , maar ik vind het nog steeds een leuk idee. Je kan er ook een ''gewoon'' gezichtje op tekenen natuurlijk!

groetjes Elke

Onze kleine meid is niet echt een zoetekauw dus haar zou je blij maken met een doosje rozijntjes, een sesamstraatkoek (=soort ontbijtkoekje).
Als je bij Google 'verantwoorde traktaties' intypt kan je heel wat leuke ideetjes opdoen!

Liefs L81

We hebben bij Bas zijn verjaardag kleine boekjes getracteerd ipv eten/drinken. Het was een super tractatie, iedereen was er blij mee. Gewoon gekocht voor een paar centen bij de zeeman. Dus wie weet ook iets voor jullie!

Groetjes Lia

Hallo,

Wweet niet of je crea bent en daar zin en tijd in hebt, maar ik had toen Stijn jarig was van bellenblazen en een doosje rozijntjes een vlinder gemaakt. Je zou het ook heel goed alleen van de bellenblazen kunnen doen.

Je knipt de vleugeltjes uit en plakt deze op de bellenblaas. Deze versier je met stippen of strepen , twee voelsprieten erop en klaar ben je.

Verantwoord en kinderen vinden bellenblazen over het algemeen heel leuk

Succes
Carina

Emma is nu 2 keer met een traktatie thuis gekomen:

Knijpfruit en dan met papier armpjes, beentjes en een gezicht erop geplakt zodat het een mannetje was.

Een banaan, daarin een sateprikker gestoken, vanaf de sateprikker een touwtje naar de beide uiteinden en aan het touwtje van papier vlaggetjes. Dit moest dus een boot voorstellen.

Simpel en gezond.

Groetjes Hada

Terug
Bovenaan