traktaties voor broers en zus op school

Hoi Mandy,

ik heb voor mijn zoontje van 8 traktaties gekocht het zijn babyflesjes met van die bruidsuikertjes erin je kan ze natuurlijk zelf vervangen door muisjes in de meiden of jongenskleur al heb ik nu witte met blauwe snoepies het is erg leuk en alhoewel de klas van mijn zoontje niet zo groot is toch enorm goed te doen qua prijs ze waren namelijk maar 1euro per stuk en dan 5euro verzendkosten als je wil kan ik je altijd het adres geven.....ze hadden daar ook enorm leuke luiertjes en nog veel meer van dat soort dingen speciaal om te trakteren

groetjes mamavanTimo

Hoi Mandy!

Ik werk in het onderwijs en zie van alles langskomen. Natuurlijk de gewone beschuiten, maar zeker voor kleintjes is dat een hele maaltijd en rollen de muisjes de hele klas door. Wat ook handig is (en ziet er leuk uit) zijn lange vingers waarbij je ongeveer een derde deel in de boter steekt en dan in een schaaltje met muisjes doopt.

Mijn broer had koekjes gekocht met aan 1 kant chocolade erop. Dat liet hij een beetje smelten in de oven en strooide daar toen de muisjes overheen. Het zag er erg leuk uit, maar het werd in het kinderdagverblijf wel een chocolade-knoeiboel. Hangt er dus een beetje vanaf hoe oud de kinderen zijn die de traktatie krijgen...

Bij bakkers heb je ook leuke dingen trouwens!

Veel succes ermee.

Liefs, Vennie

Ik heb ergens op internet gelezen dat mensen diepvriessoesjes  (niet ontdooit) doopte in de gesmolten witte chocolade (alleen de bovenkant) en die dan in de muisjes.
De soesjes gewoon in de vriezer bewaren tot aan het gebruik, ongeveer 2 uur van te voren eruit halen zodat ze kunnen ontdooien.
Deze mensen gebruikte ze als traktatie voor het bezoek, maar lijkt me ook ideaal voor traktaties aan kinderen. Soesjes zijn niet zo groot en makkelijk van te voren al te maken, omdat ze in de vriezer bewaard kunnen worden (je moet dan wel 2 soorten maken of weten wat het wordt natuurlijk).

Nog iets dat ik op internet gelezen heb is een marsmallow het kapje vanaf snijden en deze dan dopen in de muisjes.

Veel succes verder met je zwangerschap en het vinden van iets leuks om te trakteren.

Groetjes Saskia

Hoi,

Onze zoon was 3 toen afgelopen mei zijn zusje geboren is. Wij hadden lange vingers gedoopt in de glazuur (die over cake of taart kan. Is los in een pakje te koop). Tot bijna de helft, en daarna door de roze muisjes gerolt.

Bij Prenatal hebben ze roze en/of blauwe snoepjes. Ga ook eens langs bij een bakker. Die doen ook wel iets hiermee. Op de site van Jamin schijnen ook leuke ideeën te staan. Die kun je daar dan bestellen. Hoef je zelf niet aan de slag.

Veel plezier met uitzoeken!
Groetjes, Cathy

We waren vanavond op kraamvisite en daar kregen we ook de soesjes die in de witte chocola gedoopt waren met muisjes erop! Ik wilde dit opschrijven maar ik zag dat Saskia dat al gedaan had, wat toevallig!

Ik vond het in ieder geval een hele leuke en lekkere traktatie! En omdat je ze in de vriezer bewaard heb je ze altijd in huis; ook voor wat 'latere' kraamvisite.

Groetjes, Vennie

Hoi,

Ik heb vorig jaar ook traktaties gemaakt voor een aantal kinderen op school.
Het is wel zelf verzonnen maar wel leuk geworden.
Ik had lolly's gekocht en doorzichtige foli en muisjes.
Je knipt de foli in vierkante stukjes en strooit de muisjes erin(wel de foli in je handpalm houden) en stop je de lolly erin, maak je het vast met een lint (roze of blauw) en je hebt een leuke traktatie. Op het stokje van de lolly bovenaan kun je een soort kleine vlaggetje maken met Hoera .....is geboren. Je hebt dan een soort lolly van muisjes.

Gr. Lucy

Hoi

Wat een leuke ideeën allemaal. Ik ben ook op zoek naar een traktatie voor de oudste hie heb ik dus veel aan. Vraagje aan mamavantimo zou je het adres even erbij willen zetten van de flesjes. Lijkt me namelijk wel heel leuk. Hoe lang duurde het voor je ze binnen had?

Groetjes Lucretia 32wk5

Terug
Bovenaan