Hoi, ikzelf heb een keer
* zandkoekjes gebakken in de vorm van voetjes (uitsteekvompjes gebruikt van Zus en Zo) daarop een danoontje waarop ik ogen had getekend en 2 ballonnen als oren daaraan (op sommige plekken zijn ze tegen het gebruik van ballonnen voor die kleintjes, dan kan je ook bijvoorbeeld van eetpapier oren maken).
* Als je handig bent met zo'n mesje die ze bij 3D-kaarten maken gebruiken is een boom uitgesneden uit bruin engels karton tot een koker opgerold en vastgeplakt op een groen stukje karton leuk als houder voor soepstengels (of sesamstengels) die als extra takken dienen.
* Pas heb ik bootjes gemaakt van de onderkant van eierdoosjes met bananen en mandarijntjes als bemanning, gezichtjes erop getekend met een watervaste stift. (Ik had er nog zeilen op gemaakt door spekkies aan een sateptikker te rijgen, maar dat lijkt me voor die kleintjes niet geschikt.)
* Gezichtjes op bananen tekenen en een leuke strik van crepepapier om het steeltje van de banaan.
* Mandarijntjes (of cakejes) met een eenvoudig papieren hoedje op toont ook heel feestelijk.
* Verder schijnen er pennen te zijn met eetbare 'inkt' waarmee je op eetpapier kunt tekenen, daar kan je misschien ook iets luks mee bedenken. Babykoekjes, liga, danoontje, rozijntjes, soepstengels en banaan vallen meestal wel in de smaak. Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen en met het echte feestje!