trakteren kinderdagverblijf

Hallo   ervaren mamma's

Binnenkort wordt mijn dochter alweer 1 jaar. Spannend hoor zo'n 1e verjaardag!
Heeft iemand van jullie nog tips en/of creatieve ideeen m.b.t. traktaties voor het kinderdagverblijf. Ik weet niet zo goed waar ik aan moet denken voor zulke kleintjes (tot anderhalf)

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes Dewi

Hoi,

Misschien een doosje rozijntjes, een mini croissantje, een mini eierkoekje, een danoontje, een nijntje koekje, een soepstengel (maak er een hengeltje van). Als je er nog een cadeautje bij zou willen doen bv. een ballon of een roltoeter. Bij de Hema hebben ze zakjes met maskertjes (hond, krokodil, giraf).
Echt creatief ben ik niet om er iets leuks van te maken. Kijk ook eens op www.part-kids.nl
Veel succes

groetjes van Ingrid

Hoi, ikzelf heb een keer
* zandkoekjes gebakken in de vorm van voetjes (uitsteekvompjes gebruikt van Zus en Zo) daarop een danoontje waarop ik ogen had getekend en 2 ballonnen als oren daaraan (op sommige plekken zijn ze tegen het gebruik van ballonnen voor die kleintjes, dan kan je ook bijvoorbeeld van eetpapier oren maken).
* Als je handig bent met zo'n  mesje die ze bij 3D-kaarten maken gebruiken is een boom uitgesneden uit bruin engels karton tot een koker opgerold en vastgeplakt op een groen stukje karton leuk als houder voor soepstengels (of sesamstengels) die als extra takken dienen.  
* Pas heb ik bootjes gemaakt van de onderkant van eierdoosjes  met bananen en mandarijntjes als bemanning, gezichtjes erop getekend met een watervaste stift. (Ik had er nog  zeilen op gemaakt door spekkies aan een sateptikker te rijgen, maar dat lijkt me voor die kleintjes niet geschikt.)
* Gezichtjes op bananen tekenen en een leuke strik van crepepapier om het steeltje van de banaan.
* Mandarijntjes (of cakejes) met een eenvoudig papieren hoedje op toont ook heel feestelijk.
 * Verder schijnen er pennen te zijn met eetbare 'inkt' waarmee je op eetpapier kunt tekenen, daar kan je misschien ook iets luks mee bedenken. Babykoekjes, liga, danoontje, rozijntjes, soepstengels en  banaan vallen meestal wel in de smaak. Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen en met het echte feestje!

Dewi,

Ik zou zeker iets kiezen wat je kind zelf graag lust! Het is per slot van rekening zijn/haar verjaardag. Bij mijn oudste heb ik het eerste jaar Nijntje uitgeprint op A4, uitgeknipt en op het buikje een rijstwafletje in folie geplakt. Heel herkenbaar al en ze vond die wafeltjes zelf erg lekker.

Het 2e jaar heb ik spekmannetjes gemaakt. Je koopt grote spekken en met kleinere snoepjes en snoeppapier maak je er eenvoudig gezichtjes van. Gewoon vastplakken met suikerwater.

Succes verzekerd!

hoi hoi,

zelf heb ik nog niet getrakteerd op het kdv maar wel een aantal traktaties meegemaakt. Ik moet zeggen dat ik het erg gewaardeerd heb wanneer er geen eten / snoep  aangeboden werd. Ik wil namelijk  graag dat mijn kleintje weinig tot niet zal snoepen in de eerste jaren. Gelukkig is het mijn kleintje net als ik  erg blij wordt met niet-eetbare traktaties. Denk hierbij aan een kleurplaat van de teletubbies/ bob de bouwer/ nemo / winnie de pooh  of een klein (betaalbaar) presentje als een balletje of ballonnen  ofzo. De kleintjes missen het eten / snoepen toch nog niet en zijn eigenlijk al  blij met iets extra's.

groetjes steef  

Terug
Bovenaan