trakteren op kinderdagverblijf

Hallo mamma's

Binnenkort wordt mijn dochter alweer 1 jaar. Spannend hoor zo'n 1e verjaardag!
Heeft iemand van jullie nog tips en/of creatieve ideeen m.b.t. traktaties voor het kinderdagverblijf. Ik weet niet zo goed waar ik aan moet denken voor zulke kleintjes (tot anderhalf)

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes Dewi
 
Hoi,

Wij zitten met hetzelfde "probleem" onze dochter wordt binnenkort ook 1 jaar en ook wij zitten te denken wat te trakteren, ik zat zelf te denken aan iets van Nijntje koekjes (dat krijgt ze nl. ook van de andere kindjes) of doosjes rozijntjes en daarbij doe ik vingerpopjes die ik van de week bij het Kruidvat heb gekocht als gewoon cadeautje en voor de juffen koop ik een vlaai of een taart of van die lekkere grote bokkepoten of mergpijpen ofzo. Tips zijn ook voor mij dus welkom.
P.S. ik ben dus absoluut geen creatieve moeder, ik heb 2 linkerhanden, dus moet niet te moeilijk zijn :)

Groetjes Linda
 
Hoi,
Misschien hebben jullie hier wat aan.

Vraag aan de leidsters of er kinderen met een allergie, dieet of geloofsovertuiging zijn. Zodat je straks voor elk kind wat hebt (als je tenminste iets te eten wilt uitdelen.)

Je kan idd nijntje koekjes doen.
Hier nog wat eet suggesties:
knakworst voor op brood tussen de middag
danoontje
stokjes met fruit, worst en of kaas.
rozijntjes naturel of met een yoghurt laagje.

Je kan als kadootje bv een doosje kleine boekjes kopen een stuk of 10 a 12 in een doosje en daar een kaartje aan met hoera .... is 1 geworden, of belleblaas, een ballon, of van die kleine badspeeltjes ook vaak in een netje verpakt.

Vraag ook na wat het beleid is over uitdelen. Soms willen ze geen kadootjes in mandjes of geen zoete traktatie of juist iets anders.

Veel plezier.

Ps lief dat je ook aan de leidsters denkt.



 
Hallo,

Ik heb er nog lang niet mee te maken, zoontje is net een half jaar maar op de creche heeft al wel wat cadeautjes gehad. Ook van die vingerpoppetjes die dan op een soepstengel zaten (alleen de hele kleintjes kunnen dat niet eten, maar dat is toch erg lastig). Daar kun je een leuke egel van maken oid.
En op www.keukenkikker.nl  zag ik een pannenkoekentaart staan van opvolgmelk met fruit. Er staat bij dat het vanaf 6 mnd is maar ik weet niet zeker of dat zo is.

Succes met de traktatie en veel plezier met de verjaardag!
Ineke
 
Hoi,

Misschien nog een leuke tip omdat we de zomer in gaan bij de zeeman heb je nu netjes met zandfiguurtjes 4 voor 0,99 als je die nou leuk eentje in een sylefaan papiertje inpakt met wat spekjes en wat leuke sliertjes eraan en je hebt een leuke traktatie.
De kindjes hebben iets om te snoepen en ook nog iets om nog mee op het strand te spelen.

Sucses ermee!
Groetjes Miranda
 
Hallo mamma's,

allemaal bedankt voor jullie reactie. Morgen nog even werken en dan ga ik vrijdag maar eens met jullie tips aan de slag!
Zal vast wel lukken.

Groetjes Dewi
 
Hallo

Je kan bij de zeeman of kruit ook belleblaas kopen en daar een kaartje aan hangen met bv naam van je kind 1 jaar of hoera 1 jaar.

De allerkleinste kunnen het zelf wel niet maar ze vinden bellen blaas hel vaak heel interessant

suces en alvast gefeliciteerd
 
Hallo,

Ik zit met het zelfde probleem. Milan wordt eind juni 1 jaar. Hij zit op een kdv met in zijn groep 8 kinderen waarvan 3 babytjes van ongeveer 4 maanden. Erg moeilijk dus om iets te trakteren wat ze allemaal lusten en kunnen eten. Wij kiezen daarom voor een kartonnen boekje met een kaartje er aan met een foto van Milan. Voor de leidsters doe we wel iets voor bij de koffie.

Groetjes en een prettige verjaardag!
 
Terug
Bovenaan