tranen, tranen, tranen niet willen slapen 's avonds

A

Anoniem

Guest
Dit is nu de 5e avond en weer is het huilen, of eigenlijk krijsen, brullen.
Ik snap er helemaal niks van, overdag is het geen probleem, maar zodra ik er 's avonds in bed leg, gaat er een alarm af! niet normaal, de eerste keer haalden we d'r uit bed, omdat we dachten dat er wat aan de hand was, want ze heeft al die tijd nog nooit problemen met slapen gehad. Maar ja zodra je d'r even vast houdt wordt ze rustig en wil ze spelen, ja dan hup je bedje natuurlijk weer in.
Maar het is nu avond 5 en wordt er tuureluurs van, ik vindt het zoooooo zielig, maar ze moet echt slapen, en als ik d'r eruit haal en weer terug leg begint het weer van voren af aan. Gister viel ze na 3 kwartier in slaap en slaapt dan ook wel de hele nacht door, nu is ze na een half uur in slaap gevallen, maar is net weer wakker geworden.
pfff hebben meerdere ouders dit en wat doen jullie? En moeders met meer ervaring, is dit een fase? Ik hoop het zo......

Feline heeft dit ook gehad, was echt een fase. Ze gaan je trouwens ook uitproberen op deze leeftijd, dus ik zou er als ik jou was niet aan toegeven, behalve als je twijfelt of er iets aan de hand is met haar.

groetjes Mariska

Ik heb 3 van die avonden achter elkaar gehad en ook dat ze 's nachts wakker werd. (ieder uur)nou dat valt vies tegen als je gewend bent in wegleggen om 19:00 en slapen tot 6:30,maar goed
vanavond kon ik haar zo weer in bed leggen, ze was even aan het kletsen, maar niet huilen.
Tips heb ik niet, alleen weet ik wel dat het overgaat.

sterkte ermee

liefs daan

Hoi hoi,

Het is inderdaad een fase. Sven heeft het af en toe maar niet elke dag. Vandaag bijvoorbeeld weer wel omdat hij total loss van het kdv afkwam. Hij had daar zijn middagslaap overgeslagen en was daardoor aardig van slag. Toen ik aan kwam lopen, begon hij al heel hard te huilen, zo zielig.
Toen ik hem op bed wilde leggen begon hij ook heel hard te huilen. Zo van: ga je nu alweer weg?
Maar hij moet er toch doorheen en dus ben ik gewoon weggelopen. Na 5 minuten was hij ook stil.
Ik zou haar dus gewoon laten liggen, hoe moeilijk ook. Als je namelijk elke keer terug komt, begint het ritueel weer van voren af aan: mama is er weer en dan gaat ze weer weg.
Het is niet leuk maar het hoort bij groter worden.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Lotte heeft het ook heel erg. Als ze naar bed gaat, neem ik haar even in m'n armen. Dan kan ze lekker ontspannen en slaapt ze meestal binnen 5 minuten. Dan leg ik haar in haar bed. Als ze gaat huilen, leg ik m'n hand op haar buikje. Over het algemeen ontspant ze dan en gaat zelf slapen.

Bij ons werkt dat het beste. Zo gaat ze ontspannen slapen ipv uren en uren te krijsen en zichzelf en ons over de rooie te helpen. Het zal wel overgaan. Er zijn meer periodes geweest dat dit gedrag vertoonde en tussendoor ook weer periodes dat je haar wel zo in bed kon leggen. Momenteel is het duidelijk verlatingsangst en als het zo lukt, waarom dat niet...

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

heel herkenbaar!!  Dylano had het ongeveer 2wk terug ook. Ook hier nooit geen problemen met slapen gehad. Tot toen...
Wij hebben hem er dus eerst ook uitgehaald omdat we serieus dachten dat er wat aan de hand was. Hij heeft hier savonds lekker zitten spelen, en lag er uiteindelijk pas om 21,45 in. Vonden we erg laat. De volgende dag, had hij allemaal wallen onder zn ogen.
Ik ben zelfs nog met hem naar de HA geweest, omdat ik dacht dat hij last van zijn oortjes had (zat regelmatig, nu nog trouwens, met zijn handjes aan zijn oortjes). Hij is helemaal goedgekeurd. Zelfs geen tandjes in aantocht toen.
Ik heb op internet gekeken, en het gevraagd aan mijn HA. Het schijnt dat ze rond 1jr een fase gaan krijgen, dat ze je echt uit gaan proberen. Dit in de zin van niet willen gaan slapen, krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Onze kleintjes zijn echt niet gek hoor. Maar deze mama en papa ook niet meer. Dylano valt nu gelukkig na hooguit 10min huilen in slaap.

Succes met alles!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan