Tranen voor naderende bevalling

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve mama's in spe

Ik ben best wel een nuchter type , maar nu de bevalling dichterbij komt wordt het wel spannend. Ik heb zoveel tijdschriften gelezen. Ik zuig alle info op. Maar nu was ik , op aan raden van mensendieck, in het boek duik in weeen gedoken. Het kwam allemaal heel dichtbij. Ik dacht van "dat onhou ik allemaal nooit". In eens bevlgen mij allerlei gedachten. Ik kan het niet, het is te zwaar, ik ga het niet trekken. En toen had ik in eens een flinke huilbui. Gelukkig kon mijn man me weer wat oppeppen. Hebben jullie dit ook wel eens?

Groeten jufanne

Hoi Jufanne

Ik ben nu zwanger van mijn 2e en begin steeds meer op te zien tegen de bevalling. Ik weet nu immers wat er gaat komen, maar heb dat allemaal weggestopt. Nu het ineens weer dichtbij komt herinner ik me ook meer van de 1e bevalling. Maar uiteindelijk krijg je er wel een mooi kindje voor terug en je moet maar zo denken: de hele wereld loopt vol met mensen en die zijn er allemaal uitgekomen dus die van jou komt er ook echt wel uit.
Succes
Elsa

hoi juf anne

niet te veel gaan lezen over bevallingen jho!! er is er geen 1 hetzelfde je maakt je eigen helemaal gek zo ,, omdat je niet alles kan onthouden enzo niet doen!!
als de weeen straks beginnen komt moeder natuur haar werk goed doen jho die sleept je er doorheen je lichaam weet precies wat het moet doen,, geloof mijn maar alles gaat vanzelf ik kreeg de eerste toen ik net 18 was en alles ging gewoon vanzelf ( ze is nu al 13 dus dus kijk ik aan hahaa)

probeer je niet te druk te maken jho alles komt goed !!
een bevalling is oke tuurlijk pijnlijk en ja het moet nou eenmaal he ze zijn er in gekomen dus moeten ze eruit ook maar geloof me als je baby er is ben je alles kwijt jho dan wil je alleen nog maar tranen huilen omdat je mams bent geworden enhelemaal in love bent op je baby

veel liefs cora

Ja best eng he dat het allemaal zo dichtbij komt ineens!
Maar je hoofd niet gek laten maken door al die verhalen van internet en boekjes hoor!!!
Daar wordt je niet beter van! Zoals jij dit keer gaat bevallen, daar is er maar één van! Elke bevalling is uniek!
Sterkte er mee en persoonlijk lees ik al die verhalen niet, wat niet wat, wat niet deerd!
Heb er wel wat gelezen, maar daar blijft het bij!

Groetjes

Ja hoor: het blijft eng, zelfs bij de tweede....
En elke bevalling is weer anders!
Het enigste waar ik me aan vast houd is dat het al milioenen jaren zo gaat en dat wat erin gaat er ook weer uit moet: en je krijgt er iets moois voor terug!

Liefs Nika  

Hoi,
een bevalling en de periode vlak ervoor zijn vreselijk spannend! Zelf baar ik de laatste weken elke nacht een kind (in mijn dromen dan he?).
Ik hou er ook van om er veel over te lezen, in de weken voor mijn eerste bevalling las ik elke dag in Veilig Bevallen en Duik in je Weeen.
Tuurlijk is het zo dat geen een bevalling hetzelfde is maar ik heb tijdens mijn bevalling toch wel veel gehad aan die boekenkennis.
Telkens als ik het even niet meer had kwam er weer wat informatie boven die me hielp niet in paniek te raken en me  vertrouwen gaf dat ik het juist wel kon.
Ik reis elke dag in een volle spitstrein naar mijn werk en dan kijk ik om me heen en sta iker versteld van dat al die mensen ooit zijn gebaard door hun moeder.... en dat zal heus vaak niet van een leien dakje zijn gegaan maar waarom zouden wij dat dan niet kunnen?
Mamamiek

Terug
Bovenaan