Tranen!!

Dat zwangerschappen zo van elkaar kunnen verschillen wist ik echt nog niet... bij de eerste was ik actief, vol energie en levenslustig, nu heb ik er geen zin meer in hoeft het allemaal niet meer en jank ik om alles wat iemand tegen me zegt...

Mijn man kan niks goed doen en ik ruzie met hem om alles wat er gebeurd... hebben jullie ook last van heftige emoties of stel ik me gewoon aan???

Tuurlijk stel je je niet aan! iedereen beleeft haar zwangerschap anders dus je hebt geen reden om je te schamen hoor.

Denk dat je man ook wel weet dat de oorzaak bij je zwangerschapshormonen ligt toch :)

Probeer anders wel goed na te denken voordat je wat zegt...floep het er niet gelijk uit. Maar ik herken het bij mezelf dat dit best moeilijk kan zijn....zwanger of niet :)

Komt allemaal wel weer goed hoor!

Herkenbaar hoor, je kunt er niets aan doen, je weet op dat moment dat je misschien onredelijk bent en dat besef helpt mij dan wel weer om het snel om te draaien. En eerst ff nadenken inderdaad voordat je reageert. Aan de baby denken helpt ook...dan wordt je opeens weer happy. Lastig he die hormonen, je herkent jezelf amper....

De laatste paar weken jank ik ook om alles, soms komen de tranen ineens terwijl er geen eens wat aan de hand is. Gelukkig is m'n vriend heel begripvol. Maar je stelt je dus echt niet aan.

Ja leuk he die hormonen! Heb zelf last van extreme lachbuien, ben echt een komiek af en toe.
Maar zodra iemand een verkeerde opmerking maakt, krijg ik spontaan tranen in mijn ogen en begin ik vaak te huilen.
Gelukkig ook hier een vriend vol begrip en collega's die het allemaal snappen.
Nog 3 tot 8 weken :) Spannend!!!

Hoi hoi.....

Hier ook volop herkenning hoor! Ik irriteer me super snel aan mn man, veel meer dan voor heen. Als hij de hele avond bijna niets zegt bijv. dan ben ik er al helemaal klaar mee!! (hij is dan gewoon moe) maar ik denk dat het aan mij ligt etc. dus dan word ik al snel kwaad!!!! En ondertussen mopper ik op sommige dagen ook zelf alles aan elkaar vast. Dan doet mn man weer te veel beleg op brood bij de kids, dan heeft hij weer wat in de wasmand gegooid wat nog niet bij de was hoeft (en ik maar wassen hahaha) en dan is het eten weer te zout of hij heeft de verkeerde toetsjes meegenomen (ja echt errug) maar toch, ik kan ook lekker zeuren de laatste tijd "mopperen". Soms krijgen we als we in bed liggen ruzie haha (over "you know" gevoelige onderwerp, wie wil wel wanneer of misschien toch niet pffff) LAAT MAAR.. denk ik dan, en dan ren ik heel kwaad naar beneden, en voel me dan zo enorm kwaad en de hele wereld staat je dan tegen. Alle ergenissen komen boven en je bent er gewoon zat van.. van alles. En na een paar minuten denk je, wat zit ik hier nou toch te janken, en ik lag een keer en denk inderdaad aan de kleine, en alles lijkt weer mee te vallen. Met in mijn achterhoofd "nog 5 weekjes te gaan, het is zo voorbij" nog even doorzetten.

Ja zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is gewoon even niet anders, ook mijn man gaat er opzich begripvol mee om, en dit is nu de derde keer, dus hij zegt ook telkens.. ik weet inmiddels wel dat het door de hormonen komt. Straks ben ik hopenlijk een trotse mams van drie kids, en daar kijk ik enorm naar uit. Even weer je normale lichaam, en je normale leventje. Tja het zal nog wel ff duren trouwens haha.. sterkte er mee in ieder geval!!!!!!!

Liefs mammma

Hoi hoi,

ook hier hoor! hahahaha.
Ruzie maken om helemaal niks en daarna heel erg hard huilen en zeggen dat niemand me begrijpt..
Ik ben soms zooo onredelijk en helaas moeten man en kind en dan weer even ontgelden... maar ik maak het wel weer goed.
Nog een paar weekjes en dan zijn we weer een beetje normaal......

Nee! ik heb ook de nodige woorden met mijn kerel hoor.Maar ik ben in mijn geval gewoon ervan overtuigd dat het aan hem ligt..Hij kijkt anders naar de dingen als ik, en als ik iets zeg kan ik ook zo gaan janken erg is dat he! ach weet je misschien ligt het ook wel aan ons..ik ben behoorlijk aan het nestelen geslagen alles moet in orde hier..zelfs de hele kleine dingen en dan moet ik het wel 10 x vragen haha.
sterkte en geniet er nog ff van meis.
xxx nice

Terug
Bovenaan