Transitie naar eigen kamer

Hallo dames,
Onze dochter is bijna 5 maanden oud. We willen graag langzaam aan haar op haar eigen kamertje ‘s nachts laten slapen. De dutjes doet ze overdag meestal op haar eigen kamertje.

Ze wordt meestal ‘s nachts tussen 3 en 4 wakker. Maar na een aantal keer het speentje geven valt ze meestal zelf weer in slaap. Ze krijgt geen nachtvoeding meer.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Gaan jullie er ‘s nachs toch iedere keer naartoe? Of laten we haar zelf proberen in slaap te vallen?
 
Ik zou de eerste nachten op de nieuwe kamer het verder doen zoals je het deed. Daarna eerst 5 of 10 minuten wachten tot je reageert, kijken of het dan lukt weer in slaap te vallen. Succes!
 
Wij hebben het destijds gewoon gedaan en verder alles gelaten zoals het ging (direct even heen lopen als ze piepte, want in ons geval werkte even laten huilen erg averechts. En incidenteel een kleine nachtvoeding nog). Dit betekende dus wel wat meer heen en weer lopen. De cosleeper was wat dat betreft makkelijker. Maar het wende snel. En daaromheen sliepen we allemaal rustiger. En nog mooier. Tussen 4-6 snachts was het een enorm spook. Op haar eigen kamer niet meer.
 
Hier juist de ervaring dat onze 3 kinderen beter gingen slapen op hun eigen kamer. Doordat ze je horen/ voelen/ ruiken worden ze ook makkelijker van je wakker. Bij ons gingen ze vanaf het moment dat ze naar hun eigen kamer gingen snel doorslapen. Als ze naast je liggen en ze gaan brabbelen heb je de neiging om een speentje te gaan geven. Terwijl als ze even laat rommelen vallen ze soms zelf ook in slaap (ik heb het hier niet over laten huilen) Ook een nichtje wat tot een jaar bij haar ouders sliep en elke nacht wakker werd. Naar de overgang naar haar kamer slaapt ze nu meestal door. Dus ik hoop ook dat het bij jullie positief uitpakt
 
Terug
Bovenaan