Transpireren..

A

Anoniem

Guest

Hoi Mama's,

Kay zweet enorm snel. Zodra ik hem in zijn autostoel zet en 5 minuten heb gereden dan zijn zijn hele haren nat van het zweet. Ook als hij op een kant van zijn gezicht ligt te slapen in zijn bedje is  dat deel  van zijn haar ook helemaal nat. En dat terwijl ik hem heel luchtig kleed en met de wat warmere dagen alleen in zijn romper in een dunne en mouwloze slaapzak laat slapen.  In de auto heeft hij zelden een jasje aan omdat het anders veel te warm is. Ik ga dan ook zo'n badstof hoes halen voor over het stoeltje.. Ik legde eerder altijd een badstof doekje achter zijn hoofd, maar dan scheelde ook niet echt.

Ik denk dat het een beetje erfelijk is bepaalt of je snel transpireert of niet.
Zelf lopen mij ook de druppels van het voorhoofd bij warme temperaturen en ook vaderlief heeft snel pareltjes op zijn voorhoofd staan. Ook hoef je mij geen synthetische kleding aan te doen, dat is hell! Kay heeft daarom ook altijd katoenen en luchtdoorlatende kleding aan.

Zijn er meer kindjes die zo erg kunnen transpireren?
Wat doen jullie er aan?

Esmé mv Kay

hoi esmé,

Delano transpireert de laatste tijd ook zo erg, begon me een beetje zorgen te maken.
En idd wat je zegt in de autostoel (bij nog maxicosi) het is gewoon kleddernat.
Ik leg hem de laatste tijd ook maar alleen in bed met een romper met lange mouwen en een slaapzak aan.
Pffff stelt me toch wel weer gerust dat hij niet de enige is..

liefs kim

Hoi hoi,

Hier ook,Tess transpireert ook heel snel.Net wat je zegt,in de auto, in bedje.Zondagsochtend is het altijd koffie drinken bij mijn Moeder en dan is er zowat heel de familie en is het nogal druk...dan kan ze ook zo zweten.Ik leg ze ook in romper en zomertrappelzak in haar bedje en kleed haar ook niet te warm aan.Ik denk ook dat het genetisch bepaald is.Ik heb het zelf eigenlijk ook altijd  gauw warm en kleed mezelf dan ook luchtig aan.

Groetjes Kitty en Tess.

Fabio heeft erg last van zweethandjes en voetjes en ik zou echt niet weten wat ik eraan moet doen......

Kian ook hoor. Niet zo erg in z'n bedje, maar de autostoel wel, of als ie op de arm heeft gelegen voor de fles, z'n hele nekkie nat. Maar volgens mij is daar niks mis mee hoor.
Liefs Nelleke

Hier ook een nat hoofdje. Bij het minste beetje warme lucht is haar haar kletsnat.

Yep hier ook een zwetertje. Ik heb vandaag een speciale 'inlegger'voor de autostoel gekocht, het heet 'aero..'nog wat. IS goedkoper dan een badstof hoes (deze was 18 euro) en heel eenvoudig te bevestigen. Er zitten kleine gaatjes in zodat je een betere luchtcirculatie krijgt. Is volgens mij van maxi-cosi. Hopelijk dus geen nat hoofdje meer als we uit de auto komen!
Liefs, Marcia mv Puck.

Ja, hier nog eentje! Ook in de autostoel!

Toevallig werd ze gisteren huilend wakker, hardstikke nat op haar ruggetje, terwijl ik ze al luchtig kleed. Toch maar het dekentje van d'r bedje gehaald.

Gr. Marieke en Lyanne

Terug
Bovenaan