Trap lopen

<p>Hi allemaal!</p><p>Mijn dochtertje van 2,4 5 wil niet meer zelf traplopen. Wij wonen op de 3e verdieping zonder lift, en ik ben 33 weken zwanger. </p><p> </p><p>Het is letterlijk elke dag een strijd. En het word zo vermoeiend. Ze blijft gewoon zitten tot ik haar til. Ik heb al zoveel geprobeerd. Spelletje er van maken, haar laten zitten en zelf naar boven gaan maar dan zet ze het hele portiek op stelten en komt echt niet naar boven. </p><p>Ik heb het idee dat ze opstandig doet omdat ik zwanger ben. Maar ik ben er een beetje klaar mee..</p><p>Iemand tips?</p>
 
Haar duidelijk uitleggen dat mama zwanger is en haar niet kan optillen. Dat je snapt dat het fijner is om opgetilt te worden maar dat het niet gaat en dat ze boven een dikke knuffel van je krijgt! 
Sterkte ermee en gefeliciteerd! 
 
Toevallig zie (en hoor ?) ik vaak dat onze bovenburen sinds kort dezelfde strijd hebben met hun dochtertje van bijna 3. Ze hebben ook nog een tweeling van 3 maanden, dus haar optillen gaat vaak ook niet meer als de tweeling ook mee is. Ik hoor/zie ze dat met spelletjes proberen, en met bijv zeggen dat boven lekker eten en haar speelgoed is, maar als ze echt niet wil laten ze haar onderaan de trap staan. Het is dan vaak even huilen, maar uiteindelijk komt ze zelf naar boven. Is wel een binnentrap trouwens, dus niet dat ze haar op straat laten staan ofzo (weet niet of dat een optie is bij jou dus). Succes, en fijne zwangerschap ook!
 
Ik zou juist niet zeggen dat je haar niet kan tillen omdat je zwanger bent. Tenminste ik probeerde te voorkomen dat mijn zoontje jaloers zou worden op zijn ongeboren zusje (mama tilt mij niet omdat er een baby aankomt en daarom is de baby stom, zoiets). Als hij opgetild wilde worden zei ik dat ik dat niet kon omdat ik pijn had in mijn rug/billen of ik verzon iets anders, als het maar geen relatie had met zwanger zijn of de baby.
Mijn zoontje was destijds 2,5 a 3. 3 trappen is ook wel veel, dus denk dat de tips van mikkiex bruikbaar zijn. 
 
Terug
Bovenaan