Traphekje

CFK

New member
Hoi hoi!
Onze kleine man is bijna 1 jaar en heeft ontdekt hoe hij de trap op kan klimmen.
Hartstikke leuk voor hem natuurlijk, maar echt tijd voor een traphekje.
Ik vroeg me af of iemand hier goede ervaringen heeft met een bepaald hekje. Wij zoeken vooral gemak en iets wat zo min mogelijk in de weg staat ?
Alvast bedankt!
 
Wij hebben een Safety 1st Auto Close wit metalen klemhekje. Deze staat bij ons in de deuropening van de woonkamer. Ideaal ding omdat hij altijd vanzelf dichtgaat en twee kanten op open kan (op een trap is dat laatste wat minder relevant ;-)). Ik vind het in ieder geval een fijn idee dat ik nooit hoef te checken of hij dicht is. Makkelijk te openen en heeft voor de zekerheid ook nog een kleurindicatie. Heel stevig ook!
 
 
Consumentenbond heeft er een aantal getest, vond ik heel handig. Je moet wel lid worden om het rapport te zien geloof ik, maar ik gebruik het vaak met dit soort dingen dus vind het zelf wel de moeite waard.
Wij zijn uitgekomen op de A3 Baby & Kids Safetydoor, heel handig in gebruik en veilig volgens de test. 
 
Als je iets wil wat niet in de weg staat, zou ik echt kijken voor kiddyguard hekjes! Wij hebben er zelf 2 en deze rollen dus in (het is een soort polyester doek ofzo). Wij hebben ze dus op de trap naar de eerste verdieping, boven en beneden. Beneden kan hij in de avond lekker open staan en staat hij dus niet in de weg. Boven een smal gangetje, dus ook fijn dat hij dan niet in de weg staat.
Enige nadeel is dat hij met 2 handen open gedaan moet worden, maar het gemak van de ruimte die hij (niet) inneemt weegt echt 10x zwaarder
Wij hebben ze gewoon van marktplaats gehaald 
 
Kleine tip.. los van het traphekje
Toen onze man begon met de trap op te klauteren, heb ik hem ook geleerd hoe hij achterwaarts de trap af kan kruipen. Hij beheerst dit nu zo goed, dat ik er vertrouwen in heb dat hij goed naar beneden kan komen als het traphekje open zou staan of als hij erover kan klimmen.
Uiteraard doet hij dit op- en afklauteren altijd onder begeleiding en met een van ons ouders achter zich. Maar toch, het geeft iets gemoedsrust naast het gebruik van het traphekje.
 
Terug
Bovenaan