Traphekje

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>We willen op de overloop een traphekje gaan plaatsen tussen de muur en balustrade van de trap. We hebben eerst nog een stukje vloer als je de trap op komt (ongeveer een vierkante meter) en daarna de overloop. <br /><br /></p><p>Ik wil geen traphekje met een frame aan de onderkant, waar je overheen moet stappen. Ik wil dat als het hekje open is, de vloer ook vrij is. <br /><br /></p><p>We hebben de mogelijkheid om hem vast te zetten in de muur en balustrade, dus het hoeft niet perse een versie te zijn die je klemt.</p><p> </p><p>Wat zijn jullie ervaringen met een goed traphekje? </p>
 
Wij hebben de safety first daar is de vloer ook vrij als hij open is. Klemhekken mogen na mijn weten alleen onderaan een trap gemonteerd worden. Boven aan een trap mogen uit veiligheidsbeleid alleen vast gemonteerde hekjes.
 
Wij heben rolhekjes en een gewoon hekje
-Rolhekje: mooi compact, fuctioneerd echt prima maar doe ik toch minder snel achter me dicht dan een gewoon hekje...
- Gewoon helje van Noma, werkt ook prima, zit soms dus in de weg als je hem open laat staan om ergens langs te kunnen..
Beide hekjes zijn moeizaam met 1 hand te bedienen, noma hekje moeten we best wel optillen, rolhekje moet echt met 2 handen. Is prima te doen hoor maar je dreumes moet ff op de grond wachten tot je klaar bent
 
Kijk eens via de Consumentenbond, daar zijn hekjes getest op gebruiksgemak en veiligheid. Dat hielp ons met kiezen. Je moet wel lid worden, maar ik heb persoonlijk die kosten er al wel uit omdat ik voor onze kleine alles op zoek. De testen zijn onafhankelijk en veiligheid staat voorop.
Wijkwamen hiermee uit op de safety first voor de trappen die niet heel veel gebruikt worden (want iets onhandiger in gebruik maar wel veilig en voordelig) en A3 Baby & Kids Safetydoor voor de trap die we vaker gebruiken. Die is met 1 hand te bedienen en echt heel fijn, maar wel wat duurder. Succes!
 
Terug
Bovenaan