Trappelen van kindje

<p>Hoi allemaal,</p><p>laten we 1 ding voorop stellen. Ik ben ontzettend blij dat mijn zoontje (ik ben nu 26+4wkn zwanger) lekker trappelt en zo goed zijn best doet. Want hij is gezond en zijn trappelen geeft iedere keer weer de bevestiging dat alles nog oké..</p><p>Hij trappelt zodanig hard dat ik er soms eigenlijk best wel last van heb. Ik duik soms ineen tijdens een vergadering, word sinds een week iedere ochtend vroeg wakker getrapt, mijn blaas schiet in een spasme en mijn maag retourneert alles wat ik in het laatste uur gegeten heb. </p><p>Mijn zoontje ligt graag dwars of in stuit en die draaiingen voel ik ook heel erg..</p><p>Lieve dames.. ben ik nu de enige die soms denkt.. "Kind, spaar me! Ga ffkes slapen...!" </p><p>Ik krijg namelijk een beetje het idee vanuit mijn omgeving dat ik er niet over mag klagen omdat trappelen heel fijn is en ik het geweldig moet vinden. Het maakt me soms wat wanhopig, want ik kan er niets aan doen. Maar terwijl ik dit schrijf, is mijn blaas al 2maal in een spasme gesprongen door een paar rake trappen.. </p><p>Herkent iemand dit?</p><p>Bedankt!</p>

Ik ben pas bevallen, maar ik had op zich een redelijk rustig kindje, maar er waren bewegingen dat ik ook dacht 'Jezus, moet dat nou!'. Je hoeft echt niet alles fijn te vinden hoor. Ze kunnen je aardig pijn doen. Ja het is bevestiging dat het goed gaat, maar die van jou klinkt ook erg druk. 

Nop zo voelde ik me ook bij mijn 2e zwangerschap. Snap het niet. Waarom zou je niet mogen klagen? Ik snap dat het soms pijnlijk is voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen maar als jij je zo voelt op dat moment moet je dat toch ook kunnen zeggen. Dat betekent niet dat je er niet dankbaar voor bent.

Inmiddels ook bevallen van een gezonde zoon. Maar ik had er ook heel veel last van. Zeker de tijd dat hij al wel goed lag! Mn ribben zijn ook gekneusd erdoor. En met zn handjes duwde hij op mn blaas, dus ik kon elk uur mjnimaal 1x naar de wc.  Dus ja, het is prachtig om een kind te krijgen. Alleen heeft het soms echt vervelende gevolgen! 

Snap helemaal hoe het moet voelen! Hier een druktemaker om 11 uur in de avond, waardoor ik er wakker van blijf. De eerste week is dat nog leuk, maar als je in de ochtend doodmoe bent begint het toch minder fijn te worden.
Drink je toevallig nog koffie of thee met theïne? Dit kan ervoor zorgen dat je kleine druktemaker nog meer gaat trappelen. Verder kun je er inderdaad niks aan doen, maar je mag je zeker zo voelen.

Terug
Bovenaan