trappelzak

Hallo,

Sinds een paar dagen is ons zoontje druk in de weer met zijn benen. Het lukt ons niet meer om hem goed toe te dekken. Hij ligt steeds bloot. Nu wil ik voor hem een trappelzak kopen. Is dit nu hetzelfde als een slaapzak of heb je hierin verschillen? Ik heb hier nog geen één keer voor gekeken in een winkel, heb dus ook geen flauw idee.

Owen is nu 15 weken en ongeveer 60 cm. Welke maat zou ik moeten hebben. Ik kan dit natuurlijk ook in de winkel vragen, maar alvast benieuwd naar jullie reacties. En wat doen jullie de kleintjes hieronder aan?

Alvast bedankt, groetjes Natasja
 
Hoi Natasja,

Een trappenzak is wel het zelfde als een slaapzak.
Je kan ze overal halen ongeveer bij de hema zijn ze niet zo duur en bij de prenatal zag ik dat ze in de aanbieding waren.

Ik had voor Mara geloof ik maat 70 toen ze zo oud was als Owen nu is.
Je moet gewoon ff kijken in de winkel en opletten dat als je een grotere koopt de arms gaten niet te groot zijn dat is (gevaarlijk) Kunnen ze zich doorheen wurmen. Wil je toch een grotere maat kan je de armsgaten kleiner maken met een paar steekjes.

Ik doe Mara vaak nog wel een romper met lange mouwen aan of een pyamajasje ze is vrij kouwelijk. Maar als het zo warm als gister is dan gaat ze gewoon in een romper met korte mouwen. (was de eerste keer)

Ook dek ik haar nog half toe met een heel dun dekentjes met gaatjes gewoon omdat ze zonder in te stoppen niet slaapt.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Mijn zoon (9 mnd) slaapt al een aantal maanden niet meer onder een deken omdat hij daar onder kroop. al die tijd al in een slaapzakje. Zeker nu het wat warmer is, heeft hij alleen een rompertje en pyamajasje met korte mouwen aan. Je moet je kind op je gevoel aankleden. ik kan me voorstellen dat als het hoogzomer is, ik mijn zoontje niet eens in een slaapzak leg.

Als jouw zoontje 60 cm is, zou ik een slaapzakje maat 70 kopen.

Groetjes
 
Ja, zeker geen maat 90cm kopen vanuit het idee dat ze er dan nog lekker in kunnen groeien. Want dan zijn de armsgaten en het hoofgat ook groter en dan kan zo'n kleintje zich erdoor wurmen. Maat 70 lijkt mij de juiste maat.
 
Hoi natasja

Julia (15 weken) is ook zo beweeglijk, regelmatig vond ik haar 180 graden gedraaid in haar bedje. Ik heb bij de prenatal een slaapzak mt 70 gekocht en dat werkt perfect! De Hema heeft ze ook, maar alleen vanaf mt 80. En bij deze leeftijd (julia is 64 cm) is de kleinste maat het beste. Ik heb nu een zomerslaapzak (niet gevoerd) en ze slaapt snachts met een rompertje (lange of korte mouwen)- verder niets.
Succes!

Charlotte
 
mijn dochtertje lag ook naar een aantal weken al in haar slaapzak van 70cm,ik had de armgaten kleiner gemaakt met veiligheidsspelden voor kinderen,slaapzakken heb je zomer en winter,mijn dochter ligt nu in een rompertje met een zomerslaapzak en alleen een lakentje.
 
nog even dit,ze verkopen ik kleine maten ook super gave pyama's,die van de kruidvat vallen lekker klein en kunnen ze maat 62 al heel snel aan,het is een erg leuk gezicht,een klein kindje met een pyama,onze dochter lag met een aantal weekjes al in pyama,ze was zo geweldig ermee.
 
Terug
Bovenaan