Trappelzak

Hallo mede ouders,

Even een vraagje over het gebruik van de trappelzak. Mijn dochter is nu 20 weken en begint door haar hele bedje heen te gaan, nu wil ik dus een trappelzak gaan gebruiken maar als ze een pyama aanheeft en ik doe haar een dikke winter trappelzak aan, moet ze dan ook nog onder haar lakentje en dekentje of hoeft dat dan niet meer? Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor je reacties.

Groeten Linda
 
Hoi Linda,

Jeroen (8 maanden) slaapt ook in een slaapzak (gewatteerd). Ik doe er nog wel een dekentje overheen en stop dat lekker in aan alle kanten. Als hij alleen in de slaapzak ligt dan wordt hij heel vaak wakker 's nachts. Hij heeft het blijkbaar nodig om iets stevig om zich heen te voelen.
Het voeteneind van de slaapzak doe ik ook tussen het matras want anders draait hij ook alle kanten op.
Verder heeft hij ook nog een romper en pyjama aan.

Groeten,
Brigitte
 
mijn zoontje slaapt in zijn trappelzak, hij heeft een rompertje aan, en pyama top en broek, sokken. Over zijn beentjes doe ik nog een laken, maar dat is niet voor de warmte maar om tegen te gaan dat hij niet met zijn beentjes in de lucht schopt (en dus niet slaapt). Zijn kamer is nu rond de 17 graden. Maar als het echt kouder wordt dan zal ik er wel nog een deken bij doen, denk ik, hangt een beetje van de temperatuur af.

Succes,
Linda
 
Mijn dochter van bijna 5 maanden slaapt meestal in een gewatteerde trappelzak zonder mouwen. Ik doe er ook nog een dun dekentje met lakentje overheen, anders wordt ze ook vaak wakker. Ze heeft verder dan een dunne pyama met lange mouwen en rompertje met korte mouwen aan.
 
Mijn zoontjes (13 maanden) hebben dus gewoon een rompertje en pyama aan en liggen in een gewatteerde trappelzak zonder extra dekentjes. Dit werkt bij ons prima, ik denk dat je dat gewoon even moet uitproberen.
 
met die pyama's, bedoelen jullie een truitje + het broekje of alleen de bovenkant? Mijn zoontje (13weken) slaapt namelijk in een rompertje+truitje in een trappelzak, niet gewatteerd en daarop een wat dikkere deken. Ik doe nog wel een kruikje bij zijn voetenend.
 
Terug
Bovenaan