Trappelzak???

Hallo,

Zijn er moeders die al een trappelzak gebruiken voor hun kleintje?
Jamie slaapt echt heel onrustig en elke keer als ik hem uit zijn bedje haal heeft hij de dekens van zich afgeschopt.

Nu ben ik ernaar op zoek geweest, maar nergens kan ik zo'n kleine maat vinden. Heeft er iemand tips??
(Jamie is nu 3 weken)

Groeetjes Natasja

hallo natasja

Ik gebruik al sinds de geboorte van mijn dochtertje een trappelzak(nu 8 1/2 maand oud)

Ik heb mijn trappelzakken bij de zeeman gekocht, daar heb je er in verschillende lengtes maat: 70cm lang, 90cm lang en 110 cm lang. Ik gebruik nu voor overdag een zomerslaapzak en voor snachts een winterslaapzak van 90 cm lang.
Ik gebruik verder geen lakentjes of dekentjes. Misschien als het straks echt gaat vriezen buiten dat ik er dan een dekentje overheen leg als ik zelf naar bed ga.
Ik ben namelijk een beetje bang dat ze eronder kruipt.
Vandaar de trappelzak.

Hopelijk heb je wat aan dit antwoord.
Succes

Ik heb mijn eerste kind meteen in de trappelzak gelegd, omdat het al snel duidelijk was, dat hij ook altijd de dekens aftrapte.

De "maten" van de trappelzakken zijn niet dezelfde maten als de gewone kleding, maar geven slechts de lengte van de zak aan. Die moet lang genoeg zijn, omdat anders de voetjes meteen al tegen de onderkant zitten en dat ligt niet erg comfortabel. 70 cm is een prima lengte voor een jonge baby (was mijn ervaring). Let erop, dat de hals niet te breed is, zodat het hoofdje altijd buiten de zak blijft hangen en niet in de zak komt.

Ik was (vooral wat die hals-breedte betreft) erg tevreden over de prenatal-trappelzakken. Wel wat duurder dan Zeeman, natuurlijk, maar veel keuze in materialen (dunne of dikkere kantoen, echte slaapzakken), maten en opdrukjes.

Hoi,

Ik heb voor mijn dochter een kleine trappelzak bij de H&M gekocht.
Deze was gewoon maat 56.
Een zak van 70cm was voor mijn dochter veel te groot!!!

Succes!!!

Groetjes,
Marjolein

hallo natasja,

Wij gebruiken ook al heel erg lang een slaapzak ook vanaf een week of 4 omdat ze ook de dekens eraf trapte.  De lengte van de zak maakt volgens mij niets uit maar je moet inderdaad op letten dat het hoofdje er niet doorheen kan. Je moet ook opletten dat de arm gaten niet te groot zijn zodat  die erdoorheen kunnen. Je kan deze wel een beetje dicht stikken zodat de gaten kleiner zijn. Dit hebben wij ook gedaan. Wij hebben meteen een slaapzak maat 70 gebruikt en zo ging dit super.

groetjes joyce

Ik gebruik vanaf de geboorte al een slaapzakje 70 cm en die vouwde ik in het begin om aan de onderzijde. Het geeft mij een veiliger gevoel dan een dekentje en lakentje en ze zijn er in zowel zomer als winteruitvoering. Ideaal!

Hoi,

Wij gebruiken ook al sinds sinds het begin een trappelzak. Bij de hema kun je ze ook in maat 50/56 kopen. Die zijn dus klein genoeg. Wij zijn ook vrij snel (met 3 maanden) overgegaan op de 70 cm zakken. Ideaal.

groetjes,

Desiree

Hoi,

Vanaf week 1 heb ik alledrie de kinderen in een comby-sleeper van little tikes laten slapen. Deze heeft uitritsbare lange mouwen en een uitneembare voering voor in de winter. Ze zijn er in 2 maten. 0-1 jaar en 1-4 jaar. Wel wat prijzig in aanschaf, maar ik vond ze ideaal. De kinderen lagen nooit bloot gewoeld en konden niet onder een deken verstoppen.

groeten sandra

Terug
Bovenaan