trappelzak

Mijn zoontje van 10 weken trapt zich steeds bloot dus ik ga een trappelzak kopen maar dan lijkt het mij veel te warm om hem ook nog eens  onder een  dekentje te laten slapen, maar ik kan hem toch niet alleen met de trappelzak in bed leggen?
Hoe doen jullie dat?

groetjes, Karin
 
hoi,

ik heb die van mij ook altijd in een slaapzak laten slapen zonder deken.
maar het ligt er ook aan of het een dikke slaapzak is of een dunne.
nu die van mij ouder zijn slapen ze in een slaapzak en deken.

hopelijk heb je zo genoeg info.

groeten brig,bas 19-08-2003 en thijs 27-12-2004
 
Wij gebruiken ook een trappelzak.
Daarin ligt ons kindje met een romper en pyama.
Overdag met romper en t-shirtje.
In het bedje hebben wij een lakentje en een dekentje.

Hij blijft hierin prima op temperatuur.
Misschien straks in de zomer te warm, maar dat zien we dan wel weer
 
Hallo,

van de winter had ik een winterslaapzak, als het 's nachts vriest leg ik mijn dochter
(15 weken) zeker ook onder een deken.
Nudat het 's nachts warmer is het ik een katoenen slaapzak, maar leg haar nog steeds ook onder het dekentje....

Ik vind dat ze prima op temperatuur blijft. Het kan natuurlijk zijn dat jouw baby warmer aangelegt is en een deken helemaal niet nodig heeft. Gewoon even uitproberen, maar houd wel altijd de nachttemperatuur in de gaten.

Succes & groeten
Pascalle
 
Hoi,

Mijn zoontje ligt altijd in een trappelzak met dekentje tot de oksels.
Ik heb nu een zomerslaapzakje gekocht bij de hema, ook nu gebruik ik nog een dekentje, dadelijk in de zomer niet meer dan gaat hij in zijn romper de trappelzak in.
In het begin als ik twijfelde voelde ik aan zijn voetjes en beentjes meteen als ik het dekentje eraf haalde, en dan keek ik of hij niet te warm of te koud aanvoelde..

Succes, groetjes Mary jane
 
Hoi Karin,

Mijn zoontje van 16 weken "kroop" altijd boven zijn deken uit waardoor hij 's nachts vaak wakker werd. Nu heeft hij een badstof trappelzak aan en ligt hij gewoon onder zijn deken (en blijft daar nu ook onder liggen).

Ik denk dat het aan de dikte van de trappelzak ligt of je er nog een deken bij gebruikt. In mijn geval is badstof gewoon te dun, maar als je een winter trappelzak hebt zou ik geen deken meer gebruiken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Succes  en groetjes Winny
 
Hoi Karin,

Mijn zoontje sliep met trappelzak en daarover een dekbedhoes zonder deken.
Dan had hij toch het gevoel dat er iets over hem heen lag. Lekker strak instoppen.
Toen het wat kouder werd, deden we gewoon het dekentje er weer in.
 
Onze dochter heeft de eerste 7 maanden ingebakerd gelegen in bakerdoeken. Daar had ik een lakentje en een dekentje overheen. Ze had toen trouwens alleen een rompertje aan en bij hele warme dagen alleen een pamper. Na deze 7 maanden is ze in een bakerzak gegaan en toen had ze gewoon een pyama aan en weer lekker onder het lakentje en een dekentje. Nu slaapt ze inmiddels in een gewone slaapzak (mét lange mouwen) en heeft ze ook een pyama aan. Ik denk dat ik ze van ze zomer, alleen een rompertje aan doe, maar wel een slaapzak. Dat zullen we per dag/nacht moeten bekijken.

Succes ermee
 
Terug
Bovenaan