trappen, geen lift: kan ik thuisbevallen

Ik woon 3 hoog met 6 trappen (2 halve per etage) en zonder lift. Volgens mij mag ik daarom niet thuisbevallen, kan geen brancard door.

Klopt dat? en is dat dan een medische indicatie of moet ik zelf het ziekenhuis betalen terwijl thuisbevallen niet mag?

Wie weet hoe dit zit??

Groetjes
Martine

hoi,

Ik heb totaal geen idee of dat kan maar als ik jou was zou ik toch even informeren bij de thuiszorg of bij je verloskunige

veel succes

Groetjes een trotse moeder

ehhhhhhhhh daar vraag je me nog al wat.
Ik dacht dat er helemaal geen criteria waren voor het thuis bevallen wat betreft de bereikbaarheid met een brancar. Maar je zet mij wel aan het denken.
Is bevallen in een Zotel..........zo'n kraamhotel niets voor jou? Het idee van thuis maar toch in het ziekenhuis......zover ik weet word dat gewoon vergoed.
Succes!
Groetjes Lillian

dag,

je kunt dat het beste met je vk bespreken. Ik woon 2 hoog met een steile trap (een kast naar boven brengen gaat zelfs net maar een brancaar.....) Ik zou volgens de vk in principe gewoon thuis kunnen bevallen, maar "gevoelsmatig" heb ik de keus gemaakt om poliklinisch te bevallen. Ik zie mezelf nou niet met spoed de trap afgaan als het mis is (terwijl er tegenwoordig ook zitbrancaars zijn).

Ik ben zo verzekerd dat een poliklinische bevalling volledig vergoed wordt. Die keus heb ik bewust gemaakt omdat ik bij de vorige zwangerschap (ook poliklinisch) wel moet spoed naar de verloskamer moest......

Doe waar je je het prettigste bij voelt (en denk daarbij ook aan je partner) en kijk hoe je verzekerd bent (volgens mij nog wel ingeval van nood te wijzigen)

groet,
mamaraf

ps mijn directe omgeving was heel erg gerustgesteld dat ik poliklinisch, die hadden al wat doemsenarios voor ogen..... (-;

hoi,
ik d8 dat er een brancard door moet kunnen, als er iest misgaat moet je anders zelf lopen of een takel door t raam (zie je jezelf al?)
ik zou in jouw gevalkiezen voor poliklinisch, alleen is het volgens mij geen medisch indicatie...
maar idd even navragen bij je Vk en of de intake van de kraamzorg

gr brenda

Ik woon precies hetzelfe als jij. Je mag gewoon thuis bevallen. En dat ben k ook van plan te doen. Als ze je echt niet rechtop mogen vervoeren dan komt de brandweer er aan te pas en halen ze je via het raam weg. Er zijn echt geen voorwaarden aan gebonden. Zolang er een schoenveter en een paar oude kranten in huis zijn kun je principe thuis bevallen.
Je kan per slot van rekening ook je been breken in huis. Ze krijgen je echt wel weg hoor! Maak je maar niet al te druk.

groetjes,
Wietske

Mijn verloskundige vroeg het aan mij hoe ik woonde. Zij gaf te kennen dat ze dan niet een thuisbevalling wilde doen.
Ik geloof dat je het dan wel vergoed krijgt. Weet het niet zeker.

Terug
Bovenaan