<p>Hoi allemaal.</p><p>Wij zijn 6 maart trotse ouders geworden van Bas. Wij zijn nu 2 dagen thuis en merk dat ik heel veel woede heb naar de verpleegkundige die mij bij de bevalling bij stond en weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik zal mijn bevalling even opschrijven.</p><p>Maandag avond moest ik me om 19:00 melden op de afdeling voor het plaatsen van een ballonnetje, het ballonnetje werd geplaatst en op het moment dat ze hem vullen met water begin ik heel hevig te bloeden, ballonnetje werd er gelijk weer uitgehaald, er word afgedrukt en ik word direct aan het ctg gelegd. Waar het bloeden vandaan kwam? Geen idee. Ik moest opgenomen blijven, wel kreeg ik daardoor lichte weeën elke 4/5 minuten. </p><p>Dinsdag ochtend gestart met misoprostol om de boel op gang te helpen, dat 4 keer gehad dinsdag maar leek ook niks te doen. Ik kreeg om 23:00 een slaappil, om 23:30 werd ik wakker met een gek gevoel, ik naar de wc en daar braken mijn vliezen. Toen werd ik naar de verloskamer gebracht, mijn man werd gebeld en het begon echt heftig te worden, elke 2/3 minuten een wee.</p><p>Om 06:00 kreeg ik een ruggenprik, dit was ook niet goed gegaan want ik voelde links nog alles!!! Ik heb het 100 keer aangegeven maar er werd niet geluisterd, dat hoorde zo vertelde de verpleegkundige, ik kreeg steeds een extra bolus en daar ging mijn hartslag wel van omlaag en zo wist ze dat het werkte... Ik was zo duf als een konijn maar voelde alles. Toen bleek de ruggenprik ook nog te lekken en kwam de anesthesist om 12:00 kijken, dit was een andere als degene die hem plaatste. Ik vertelde weer dat die echt niet goed zat maar mijn verpleegkundige die dag wuifde het allemaal zo weg, tot de anesthesist zag hoeveel pijn ik nog had tijdens een wee.. hij heeft het slangetje iets terug getrokken en ik kreeg een extra bonus. Helaas, ik werd nog duffer maar het werkte niet. </p><p>Omdat ik toen al op 8cm zat, wilde de anesthesist geen nieuwe prikken (snap ik!).</p><p>Echter om 17:00 zat ik nog steeds op 8cm, en toen stond er een ineens een leger aan artsen aan mijn bed. De hartslag van de baby daalde tijdens elke wee wel heel erg, en ik moest een keizersnede krijgen.</p><p>Waarop ik gelijk aangaf dat ze dan echt wel wat aan die ruggenprik moeten doen, de gynacoloog luisterde naar ons (ook mijn man) verhaal en was woest. De verpleegkundige was al naar huis maar dit had nooit gemogen..</p><p>Ik werd naar de OK gebracht, de zelfde anesthesist als 12:00 was er en haalde de ruggenprik er uit en die bleek inderdaad helemaal niet goed, die zat veel te diep en dat dus in een bocht naar rechts waardoor links niks kon komen.. </p><p>Hij gaf me een blok, en in 1 seconde was alle pijn weg. Zo fijn!!</p><p>Een dag later staat diezelfde verpleegkundige aan mijn bed en ik vertel haar dat die toch niet goed zat en het enige wat ze zegt is: ja ik hoorde het. Geen excuses helemaal niks!! We hebben om een andere verpleegkundige gevraagd en die kregen we ook. Zij heeft ons aangehoord en was super lief!! Na 1,5 dag mochten we gelukkig naar huis maar ik zit er zo mee...</p><p>Hoe kan je zo zijn? Waarom geloofde ze me niet?</p><p>Ik twijfel of ik een klacht moet schrijven maar gun dit niemand!!</p><p>Iemand een tip?</p>