trauma

A

Anoniem

Guest
Hey iedereen,

Misschien hoort dit niet helemaal thuis, maar er zijn misschien wel mensen die al wel bevallen zijn, maar hier nog steeds terug komen op het forum. Er is een hyves aangemaakt voor mensen die een traumatische bevalling hebben meegemaakt en voor mensen die een depressie hebben meegemaakt na de bevalling.  Daarvoor heb ik een speciale hyves aangemaakt: http://geenrosewolk.hyves.nl/     Het is fijn om er met mensen over te kunnen praten die hetzelfde hebben meegemaakt als jijzelf!

Liefs Marianne

Ha Janne, hoi andere meiden!

Deze hyves is gestart naar aanleiding van een topic wat ik gestart heb op het   "bevallen-forum", logisch genoeg over het verwerken van mijn trauma van mijn bevalling van Maudy...........
Als er meer meiden zijn die zich willen uiten/willen praten over hun bevalling, die niet per defenitie heel traumatisch hoeft te zijn geweest, wees welkom en meld je aan!!

Liefs Rimke

Nee dat is waar Rimke niet per definitie traumatisch, maar zo kon ik het even het beste formuleren, maar iedereen is welkom!

Groetjes Marianne

En daar waren we weer!!
@ Janne: dit is het forum waar ik normaal bij schrijf, Maudy is van september, ik was in augustus uitgerekend...............

Fijne avond!

Hi ik heb me ook aangemeld!

@ Rimke: ik heb jou ook toegevoegd aan mijn hyves ;)

Hoi Marianne,

Ook ik heb toestemming gevraagd om lid te mogen worden. Mijn bevalling was niet traumatisch maar ik zit momenteel echt in een donker diep zwart gat (zie mijn topic serieuze tips gevraagd want ik trek dit niet meer). Ik voel me 24/7 intens verdrietig en er lijkt maar geen einde aan te komen dus ik zou graag mee willen praten op hyves.

Groetjes,

Puk

Blijf er niet mee zitten...

Zit je 3 maanden of langer met het verhaal van de bevalling?
Verzamel de moed om ‘actief’ en ‘probleemoplossend’ te zijn en neem contact op met je oude begeleider. Vraag om een evaluatiegesprek. Dat helpt je beslist om zelf verder te komen. Je kunt zo de spiraal zelf doorbreken.

Lukt het je niet dit te organiseren (wil of kan de oude begeleider niet), vraag dan bij Netwerk WOMAN network.woman@planet.nl om een adres bij jou in de buurt voor een verwerking gesprek met een onafhankelijke en ervaren wijze verloskundig counselor.

Dit is een gericht gesprek van één of maximaal twee maal één uur. Tijdens dit gesprek wordt ‘open‘ over je persoonlijke verwachtingen van- en je ervaringen met de bevalling gesproken en ben je door het uitvoerig bespreken van je ervaringen zeer waarschijnlijk beter in staat de verwerking zelf verder af te maken.
Zo geef je jezelf de kans te groeien naar de toestand van ‘Happy after ALL’.
Tine Oudshoorn, verloskundige en senior consultant.

Terug
Bovenaan