Traveller, maxicosi of safe 2 go?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wat jammer dat ik geen internet heb zeg! Ik ben nu 28 wkn en ben nu bij mijn vriendin Roos om dit forum ff te lezen en gelijk een vraag te stellen.

Welk autostoeltje nemen jullie? Er is dus keus uit de maxicosi, de traveller van mutsy en de safe2go van mutsy, wie heeft ervaring en weet de voor-nadelen?
(ws heb je ook nog wel andere merken maar wij willen keuze maken uit deze drie)

Groeten Maris

Ik zou eens kijken bij de consumtenbond of de anwb, want niet alle stoeltjes komen als even veilig uit de test. Ik kan de laatste test zo snel niet terug vinden, maar volgens mij kwamen alleen de Maxi Cosi Cabrio en de Romer als veilige stoeltjes uit de testen. Andere stoeltjes zijn vaak wel goedgekeurd, maar volgens de keuringsinstanties kunnen ze veiliger.

Groetjes,
Tamara

Ik had voor mijn dochtertje de maxicosi en die neem ik met de volgende ook gewoon.

Elina

Kijk idd eens even op anwb.nl. volgens mij is in de kampioen laatst een test daarover geweest.
en naar wat ik me kan herinneren is de maxicosi cabrio het veiligst uit de test gekomen...

maar dat kun je natuurlijk beter zelf even nakijken.

Liefs Jazzie

http://www.anwb.nl/published/ anwbcms/content/binaire- bestanden/pdfs/auto/ tests/kinderzitjestabel2005-345362.pdf

verwijder de spaties voor anwb, bestanden en tests

Bovenstaande link is van de kinderzitjestest 2005 van de ANWB.

Groetjes,
Tamara

Meen dat uit die test van 2005 de maxi cosi als beste uit de test kwam qua prijs en veiligheid. En dat Römer net zo goed zou zijn , maar door de prijs dus op de 2e plaats terecht kwam.

Zelf hebben we de maxi cosi gebruikt. Beviel prima en past door de adapters die je voor de meeste wandelwagens kunt kopen op de meeste wagens.
Bij Quinny Zap krijg je standaard adapters voor de maxi cosi.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan