Trechterborst?!?

Hoi allemaal,

Bas heeft een trechterborst. Dat wil zeggen dat zijn borstbeen een beetje vervormd is, naar binnen toe (als een borstbeen naar buiten vervormd dan noemen ze dat een kippenborst).
Op deze foto kun je zijn kuil mooi zien:

De dochter van mijn zus heeft het ook. Zij hebben een zoontje van 4 maanden en bij hem begint de kuil nu ook te komen.

Ik moet er nog even bijzeggen dat een trechterborst absoluut niet gevaarlijk is. De kindjes hebben er ook totaal geen last van. Op oudere leeftijd worden kinderen er soms aan geopereerd, maar dat is dan vooral omdat ze er psygische problemen mee hebben.

Ik heb er totaal geen probleem mee dat Bas het heeft. Ik merk wel dat mensen soms verschrikt kijken (op het CB en in het zwembad bijvoorbeeld), maar ik ben er helemaal aan gewend.

Zijn er nog meer kindjes op het forum hier die dit hebben?

Groetjes, Karin

PS: Soms is zo'n kuiltje nog handig ook. Als ik Bas lekker insmeer na zijn badje met olie, dan laat ik zijn kuiltje vol lopen met olie. Dan pak ik daar steeds wart nieuwe olie, dan hoef ik niet steeds de fles te pakken......

Hoi Karin,

Marissa heeft geen trechterborst maar ik wilde wel even zeggen dat ik het leuk vind om er over te lezen en de foto te zien, ik had er namelijk nog nooit van gehoord en zo leer je weer wat bij. Wel fijn dat het verder niet erg is en dat hij er ook geen last van heeft.

groetjes Linda

Als ik zo naar het kuiltje kijk komt het me erg bekend voor! Niet bij birgit, maar bij mijn vriend. Het is niet overdreven groot, maar zit er wel. Hij zegt altijd: ow dat heb ik altijd al gehad. Hij weet volgens mij niet eens dat t zo heet. Hij is zowizo als behoorlijk gespierd, en door dat kuiltje komt zijn borst alleen maar beter uit ;-) haha.

Ik kan we voorstellen dat als het echt een grote kuil is en je bent vrij mager dat je er evt later iets aan laat doen, maar als ik zo op de foto kijk is het niet echt heel storend toch?

grtjs Evelien

Terug
Bovenaan