Trek in ongezond voedsel

Ik ben nu 15 weken zwanger en vind het vreselijk moeilijk om gezond te eten. Ik heb vooral trek in zoet... Voor de zwangerschap at ik vaak groente bij de lunch en veel fruit tussendoor. Nu moet ik echt moeite doen om dagelijks alles binnen te krijgen. Vooral groente lukt moeilijk. Ik geniet erg van brood en eet vaak stamppot doordeweeks.. Dat vind ik wel lekker. Zo krijg ik wat groente binnen. Ook maak ik soms spinazie smoothie. Maar ik eet meer koekjes en chocolade tussendoor dan ik voorheen deed. Ik kom niet snel aan maar ben soms bang dat ik hiermee misschien ervoor zorg dat mn baby niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Herkent iemand dit? En heeft er misschien iemand tips om meer gezond te eten?
 
Ik ben 16 week zwanger en heb het misschien nog wel erger dan jou. Sinds ik 12 weken zwanger ben zit ik werkloos thuis waardoor ik zoiezo al meer snaai. Savonds word ik beroerd als ik eten sta te koken dus krijg maar een paar happen naar binnen en dan is het gedaan. Dat heb ik ook als ik er overdag rekening mee probeer te houden en minder te snaaien. Ik probeer zo goed mogelijk mijn best te doen en sochtends eet ik wel mijn gezonde ontbijt en probeer verder zo bezig mogelijk te blijven zodat ik ook niet aan al het lekkers denk. Ik ga er nog steeds vanuit dat het een keer iets minder moet worden die snaai behoefte haha! Kleine groeit elke keer nog goed op de echo’s dus dat is wel een geruststelling.
 
Ik stond er heel makkelijk in. De baby pakt wat hij nodig heeft. Ik leefde niet perse gezonder dan normaal, al at ik nu wel fruit. Dit eet ik normaal nooit. En voor de rest at ik waar ik trek in had. Dik werd ik toch al, dus moest er naar van genieten. Je bent komt niet snel iets tekort 
 
Niet teveel zorgen maken, doe wat lukt en neem vitamines. Je kindje pakt meestal wel wat er is, zelfs ten koste van jou.
 
Hee, ik heb niet direct advies maar wou even zeggen dat ik het heel erg herken. Wij eten hier thuis echt mega gezond altijd maar de laatste week of 2 (nu 10 wk zwanger) heb ik gewoon zó'n zin in patat en chips ? terwijl ik veel groente gewoon echt niet weg krijg ?
Gelukkig heb ik ook veel trek in fruit, dus daar eet ik maar heel flink van. Het blijft uitproberen. Alle beetjes helpen en misschien voor de zekerheid een goede multi gaan slikken.
 
Oooo ik ben zo blij dit te lezen! Heel herkenbaar. Nu 13 weken en normaal smul ik echt van gezonde voeding maar ik krijg het niet weg nu. Ik doe mijn best twee stuks fruit te halen en s avonds wat groente maar het gaat met veeeeel moeite. En op werkdagen lukt het nog wel maar vrije dagen snaai ik de hele boel bij elkaar. Ik wil chips en kroketten ?. En melk.

Ik troost me maar dat er ook vrouwen zijn die enorm spugen en ook die kindjes komen niks tekort zeggen ze. Slik een multi zwanger erbij en probeer het gewoon.

Maar ik herken helemaal dat je je schuldig voelt!

Ik doe s ochtends wel wat fruit door de yoghurt (dat is al 1) en probeer dan bij de lunch wat rauwkost te eten en een stuk fruit. Als ik puf heb de avond ervoor maak ik heel soms een salade, die ik dan wel opeet als ik hem meeneem. Dan ben ikzelf al een eind, maar ik weet natuurlijk niet wat je graag eet.
 
Ik heb bijna mijn hele zwangerschap op chocolademelk, m&m's en chocoladepepernoten geleefd hahah. Hier ging ook echt met moeite iets gezonds naar binnen. Ik maakte dan vaak een smoothie oid voor de vitaminen! Het is goed gekomen hoor!
 
Wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben ?
Ik heb ook de hele dag zin in van alles, van naturel chips tot chocola tot frikadellen.. Maar groente ho maar..
Inderdaad, ik sluit me aan bij de meerderheid; een goede multivitamine en het fruit/de groente eten waar je wel zin in hebt, je kindje neemt toch alles wat hij/zij nodig heeft van jou..
 
Terug
Bovenaan