tricot slen

Even een vraagje voor de tricot-slen gebruiksters onder ons: hoe lang mag je kindje in zo'n draagdoek per keer? Ik heb er namelijk een besteld, eigenlijk met het oog op de zomervakantie, het is de bedoeling dat Floor meegaat de bergen in, en ze kan dan nog niet goed genoeg zitten om in de rugdrager vervoerd te worden (wij maken vaak dagtochten in de alpen). Ik ga die doek ook zeker voor die tijd gebruiken, het lijkt me erg handig, ik heb er bij Tijmen nooit een gebruikt. Ben benieuwd.

Hoi Ruth,

Ik heb er gister toevallig één gekocht. In de gebruiksaanwijzing staat niks over hoe lang een kindje erin mag. Het lijkt me  erg handig, maar volgens mij vergt het veel oefening. Net even geprobeerd maar het voelde nog  niet heel goed, Nou ja, oefening baart kunst!

Hoi Ruth,

We hebben hier ook een Tricot Slen. En een BabyBjörn Active en een goede rugdrager. Bij de oudste had ik nog geen TS, hij moest wachten tot hij groot genoeg was voor de BB. Zeker voor de eerste weken vind ik de TS wel prettig.
De eerste vakantie na de geboorte van Ivar ging bij ons toen naar.. de alpen, wandelen en van het uitzicht genieten! Ivar was toen 9 maanden en paste al net mooi in de rugdrager. Vond ik ook wel makkelijk. De tochten werden wel tochtjes, met veel meer pauzes dan eerst. Wellicht herkenbaar!
Ik zou niet precies weten hoe lang Floor in de TS kan en in welke houding het beste. Van te voren gewoon oefenen denk ik. Geen uren achter elkaar, maar ja, dat houd je zelf ook niet vol. Wanneer ga je, al snel? Gaat de oudste nog in de rugdrager? Of loopt hij zelf?

Groetjes Dionne/vis78

Hoi
Ik weet het ook niet precies. Zal ook aan de houding liggen. Bij die houdingen waar ze meteen in mogen, kan het denk ik langer, dan die waar de beentjes er buiten hangen zeg maar. Ik zou gewoon van te voren gaan oefenen en het steeds wat langer qua tijd opvoeren. Je merkt vanzelf wanneer het niet meer fijn is voor jezelf en voor je kindje.
Groetjes Veerle

Hoi Dionne,
We gaan pas de laatste weken van de grote vakantie, ik geloof eind juli. We gaan naar Oostenrijk deze keer, Zuid-Tirol. Voorgaande jaren gingen we meestal naar Chamonix, Frankrijk, aan de voet van de Mont-Blanc. Met uitzondering van afgelopen zomer toen we naar Zweden zijn geweest.We zijn al druk aan het 'trainen' met de oudste, hij moet echt zelf lopen deze zomer, 15 (wiebelende en zeurende) kilo's   in de rugdrager is denk ik geen pretje meer..... En nee, dus zitten die zwaardere dagtochten er niet meer in. Die tijd hebben we echt gehad nu. Gaan jullie ook weer tochten maken dit jaar? En hoe doen jullie dat dan met je mannetjes?
Groetjes van Ruth

Hey,
Ik wandel ook heel veel en dan gaat mijn dochter mee in de combi cotti, ook een model draagdoek. Ik heb haar daar gerust de hele dag in en zij slaapt lekker. Wel pijnlijk voor je schouders aan het einde van de dag, maar ik zou niet zonder kunnen omdat je nu op alle paden kan. Over twee weken gaan we voor 't eerst op vakantie, weliswaar niet in de bergen, maar we gaan wel weer hele dagen wandelen dus de doek gaat mee!
Succes.
Gr irene

Terug
Bovenaan