Trillen van de handjes

Mijn baby is 5 maanden oud en het valt me al op vanaf dat ze naar dingen grijpt dat het nooit een vloeiende beweging is. Allebei haar handjes gaan met horten en stoten trillend naar een voorwerp. Heel lomp.
Ook pakt ze alleen dingen wat ze makkelijk kan zien en niets naast of op haar. Zijn er mensen die dit herkennen?

De motoriek is nog niet zo goed ontwikkeld dus zijn de handelingen nog wat houterig, ze oefenen elke dag dus wordt gedurende de tijd snel beter. Ook de samenwerking tussen de 2 handjes of juist beide handjes los van elkaar iets laten doen is op dit moment nog heel lastig, alles moet geleerd worden ☺️

Bedankt voor je reactie! Het is mijn eerste kindje. Ik dacht, is het na 5 maanden nog steeds normaal?? Maar rustig laten oefenen dus?!

Babies zijn zich ook nog niet zo bewust van details in hun omgeving, hun brein verwerkt dat soort dingen gewoon nog niet, of langzaam, dus dat ze dingen die niet meteen duidelijk in hun visuele veld staan niet pakken is ook heel normaal, ze merken het gewoon nog niet op :) net als de motoriek die hierboven al werd genoemd! Komt vanzelf goed! 

Terug
Bovenaan