trillerig en duizelig?

Sinds een paar dagen ben ik zeer trillerig. Mijn armen en benen voelen zeer slap aan. Heb het gevoel dat ik heel veel honger heb terwijl ik gewoon gegeten heb. Daarnaast ben ik ook duizelig, moe en misselijk. In actie zijn is er voor mij niet bij, en lig ik eigenlijk op de bank of op bed.

Ik ben vorige week voor het eerst bij de verloskundige geweest, mijn bloed was helemaal prima. Hebben jullie tips om wat minder beroerd te voelen? Of moet ik toch even de huisarts bellen? Herkennen jullie dezelfde klachten?

ik heb sinds zondag last van ongeveer hetzelfde.
heb vanmorgen voor het eerst overgegeven erbij en ben erg duizelig.
volgens mijn moeder(verpleegkundige) zou dit kunnen komen doordat de bloedsomloop nu groter wordt, en dat het kindje dus goed ingenesteld is.

ik ben nog niet naar de verloskundige/huisarts geweest. mijn huisarts zegt dat ik pas bij 8 weken hoef te komen. en ben nu 6+3.
dus moet nog even wachten.

weet hoe je je voelt.....

Mijn verloskundige zegt steeds dat ik naast een zwangere ook nog gewoon mens ben. Als jij je er niet prettig bij voelt, en wilt weten hoe het komt (en dus dus gericht dingen doen om het te voorkomen) lekker naar de huisarts gaan. Het kan bloedarmoede zijn, het kan inderdaad de extra's liters bloed zijn, je kan gewoon meer suiker nodig hebben, ijzer.. Het kan heel veel dingen zijn.

Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap ook heel erg tot een week of 16. Niks kunnen vinden, alles was goed maar kreeg het advies om telkens een dextro te nemen als ik me zo voelde. Ik at de hele dag dextro's en de duizeligheid en trillerigheid was weg. Nadeel is wel dat je strak staat van de suiker en ik dus amper kon slapen hahaha Maar ja, het is het een of het ander!

Hi, ik heb dat vorige week de hele week gehad. Deze week gaat het stukken beter. Mijn tip, hoe meer je eet(binnen je eigen grenzen) hoe beter je je gaat voelen. Als je honger hebt gewoon eten. Probeer vezelrijk te eten en echt vullend. Dus een paar bruine boterhammen voor de lunch, een uur laten een bouillon, een tussendoortje en zo richting het avondeten.

Vorige week had ik het idee dat ik om het uur wat moest hebben om mijn legemaag gevoel weg te krijgen. Dus at ik veel fruit, evergreen maar ook twee keer warm op een dag. Geen grote portie maar wel warm omdat dat beter vult.

Ik heb nu geleerd dat het echt beter gaat en minder wordt, dus even doorbijten nog.

En lekker met een dekbed op de bank en helemaal aan overgeven.

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik heb me vandaag helaas ziek moeten melden op mijn werk.

@FFoontje: bedankt voor je tip. Dat idee krijg ik nu ook wel. Als ik flink wat eet, ben ik gelijk minder beroerd. Ik zal eens proberen ieder uur wat te eten. Hopen dat dat beter gaat.

Wel heel fijn om te horen, dat ook dit een zwangerschapskwaal is. En dat ik niet de enige ben, dat lucht flink op.

Terug
Bovenaan