Triple P screening

Vandaag weer bij de vk geweest. Alles was goed, hartje weer gehoord!
Ik mag bellen voor het maken van de 20 weken echo.
Bij die 20 weken echo kan ik meedoen aan een triple p screening. Je krijgt dan een inwendige echo want ze gaan je baarmoederhalslengte meten. 4 cm is normaal, onder de 3 cm bestaat de kans op vroeggeboorte. Mocht je een korte baarmoederhalslengte hebben dan kan je overwegen om progesteron te nemen om een vroeg geboorte tegen te gaan.
Vind het wel moeilijk. Stel dat ik dus een korte baarmoederhalslengte heb dan zit je de hele tijd in onZekerheid. Maar als je het niet weet en je krijgt wel een vroeggeboorte dan krijg je dat weer.

Wat zouden jullie doen???

Liefs Redaro

Ik mag nu ook bellen voor de 20 weken echo, mijn verloskundige heeft het hier niet over gehad, iets wat je niet weet, kun je ook niet voor in onzekerheid zitten. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar zelf persoonlijk zou ik het denk ik niet doen. Succes!

Hey,

Hier in het zelfde schuitje.. ik heb alleen net besloten wel deel te nemen aan het onderzoek. Onzekerheid zal het misschien wel iets geven maar aan de andere kant ben je wel goed voorbereid op een evt vroeggeborte.
Ik vind medische onderzoeken zeer belangrijk en gezien het feit dat er verder geen risico's aan verbonden zijn heeft mij/ons doen besluiten het dus wel te doen.
Succes met je keuze! volg je hart/gevoel.

Liefs Lisette

Hoi hoi,

Bij mij vertelde de vk dat ze bezig zijn met een onderzoek hiernaar! Je kan deelnemen, en dan is het net wat je zegt, meten ze je baarmoedermond dmv inwendige echo, zit je in de risicogroep, krijg je een medicijn. De helft van de vrouwen krijgt een placebo, en de andere helft het echte medicijn! Dus mocht je al in de risicogroep zitten, weet je niet eens zeker of je daadwerkelijk het echte medicijn krijgt, omdat ze nog in de testfase zitten.

Ik doe het niet! Ten eerste omdat ik geen onnodige onzekerheid wil! En ten tweede, bij mijn eerste kindje kraaide hier nog geen haan naar, en kon niemand het laten testen! Ook vind ik een inwendige echo niet prettig!

Groetjes

Ben het met mijn voorganger eens. Als die testen. Je weet misschien iets, en dan? onzekerheid, keuzes maken etc. Ben bij mn laatste bevalling gewaarschuwd voor vroeggeboorte i.v.m. slappe baarmoedermond door behandeling kanker en mijn dochter is bijna een week te laat geboren!
Kind krijgen is soms al medisch genoeg. Mag van mij dus zo natuurlijk mogelijk. Zo weinig mogelijk testen dus. Je hebt soms ook gewoon geluk of pech.Daar doe je niets aan. Maar als ik iets heb geleerd in de jaren moederschap, zwangerschap en bevallingen is dat iedereen anders is. Probeer dus vooral je eigen gevoel te volgen.Maar voor mij is het dus duidelijk niks.
groetjes

Hoi Dames.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog even op het internet het 1en ander nagelezen.
Ik heb nu ook besloten om het niet te doen.
Liff, er is inderdaad wat jij zegt, de helft krijgt een placebo en de andere helft krijgt wel het echte medicijn.
Dat "medicijn" moet je vaginaal inbrengen ongeveer 10 weken lang elke dag, zie ik toch niet echt zitten.
Ik ga morgen bellen voor de 20 weken echo ZONDER de triple p screening.

Liefs Redaro

Hoi hoi!

Lastig is dat hé zo'n keuze...phoei ik had het zelfde en heb er idd ook voor gekozen om het niet te doen met name omdat ik die onzekerheid niet wil mochten ze wel iets vinden wat negatief zou kunnen uitpakken en dan niet wetende of je nu een placebo hebt of een echte pil... nee nee is voor ons geen optie. Ik ga liever zonder zorgen op 20 jul. naar huis toe want dan heb ik m'n echo!!! Ohh duurdt dat nog lang... Ben benieuwd wanneer jij mag, je loopt iets voor op mij toch?

Xx Elain

@Elain
Ben nu ook eigenlijk wel blij dat ik het niet doe. Mij ook te veel onzekerheid. Ik heb vandaag gebeld voor de 20 weken echo. 15 juli mag ik er heen. Ik loop idd iets op je voor. 1 december is DE datum.
Heb er wel veel zin in, maar vind het ook mega spannend.
Fijne verjaardag morgen.

Liefs Redaro

Terug
Bovenaan