tripp trapp of gewone stoel?

Ik heb een dilemma.
Als Stan straks kan zitten dan willen we hem in de kinderstoel laten zitten waar Ilse nu in zit.
Mijn vraag is nu:
Zouden jullie er een nieuwe stoel (bv tripp-trapp) bij kopen (voor Ilse) of  zouden jullie je kindje op een gewone stoel met een verhoging (bv kussen) laten zitten?

Het is nl zo dat mijn  ouders ons een tripp trapp kado wil doen (nog als kraamkadootje voor de geboorte van  Stan). Mijn man vindt dit helemaal niks en ziet het als weer een extra rotzooi in huis. Hij vindt dat Ilse tijdens het eten maar op een gewone stoel moet zitten met desnoods een verhoging erop.
Ik zou graag een tripp trapp willen en ik wil mijn ouders niet teleurstellen.
Dus dilemma...

Wat vinden jullie? En heeft iemand al ervaring hiermee?

Groetjes Jeske
mv Ilse (3 sept 2 jaar) en Stan (4,5 maanden)

Hoi Jeske

Wij hebben voor allebei de kinderen een triptrap. Gijs van 4 zit er ook nog steeds op en Sophie uiteraard ook. Ik vind ze superpraktisch en wij hebben gewoon 2 van de 6 eetkamerstoelen voorlopig op zolder gezet (die alleen naar beneden komen als we eters hebben). De triptraps maken gewoon onderdeel uit van eetkamerset, en nemen dus geen extra ruimte in beslag.

Groetjes
Susan

Hoi,

ondanks dat er bij  mij geen tweede op komst is, zit Ivar al regelmatig op een gewone stoel. Uit praktische overwegingen, bv ergens waar geen kinderstoel voor handen was, hebben we het gewoon geprobeerd en het ging prima. Thuis staat de kinderstoel nog wel in de kamer, dus als hij niet wil blijven zitten gaat hij zonder pardon alsnog in de kinderstoel. Ik zou denk ik proberen de oudste op een gewone stoel te doen en als het echt niet gaat, dan alsnog een tweede stoel aan te schaffen/cadeau te krijgen. Je eet dan tenminste wel rustig!

Succes!

Groetjes Jenneke

PS Stan: geweldige naam!!!!

lees net nog het stukje over je ouders niet willen teleurstellen, ze kunnen toch ook een ander praktisch cadeau geven, hoeft niet perse een kinderstoel toch? en je ouders zouden het toch moeten begrijpen als je geen stoel wilt...

Hey!

Wij hebben van het weekend de ideale oplossing gevonden voor ons! Nina van 7 maanden gaat straks in de kinderstoel van Thomas zitten en Thomas krijgt dan een Mutsy grow-up...

http://www.mutsy.nl/products/growup/options

Als de link het doet tenminste!   45 euro vind ik nog wel prima te betalen namelijk, beter als een extra stoel kopen.... ( Krijgen is iets anders, hihihi, nee hoor, zou toch voor deze oplossing gaan!)

Kus, marieke

Hoi,

Wij hebben 2 (nep) tripp-trap stoelen. 1 voor Thom, en 1 voor Danae.  Gekocht in Duitsland voor 39,95 per stuk. Vind ze geweldig! Zelfs Thom van 5,5 zit er nog op. Ik vind dat hij daar beter op zit als op een gewone stoel.

Groetjes, Cathy

Milan heeft een stoelverhoger, ongeveer net zo iets als Marieke laat zien, maar dan helemaal van plastic met verschillende standen.    
Hier de link:
http://www.kinderwebwinkel.nl/

Ik hoop dat hij het doet.

Jolanda

Terug
Bovenaan