Tripp trapp stoel en newborn zitje

Hai allemaal,

Wij hebben thuis twee (oud model) tripp trapp stoelen staan. Nu heb ik een newborn zitje gekocht zodat de baby straks gezellig bij ons aan tafel kan zitten. Hij klikt alleen niet lekker op de oude modellen stoeltjes. Moeten we echt een nieuw model kopen of kan het qua veiligheid geen kwaad om hem op de oud modellen stoelen te zetten?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes!

Wij hadden bij het eerste kind zitje op oude stoel, was geen probleem. Klikt inderdaad niet lekker en hij kan dus van de stoel af als je hem omhoog trekt, maar kind duwt het juist naar beneden. Ook bij grote activiteit in het stoeltje geen enkele twijfel gehad, terwijl we geregeld keken of het goed ging.

Overigens hadden wij het oude zitje, die je niet in stand kan veranderen. Weet niet of het nieuwe zitje evengoed vast zit.

Hooi, 
Wij zelf hebben de oude newborn op een oudere stoel zonder problemen. 
Ik heb een vriendin een oudere stoel opgeknapt cadeau gedaan en zij heeft een nieuw zitje en dat kan ook prima. Klikt inderdaad wat moeizaam maar wat hierboven ook gezegd word, het kindje duwt het naar beneden en niet naar boven. Het zal niet afbreken. 

Wij hebben er aan beide kanten een stukje uitgehaald (volgens mij weggevijld) zodat hij wel vast klikt. We hadden dan ook een stoel gekocht die nog he-le-maal opgeknapt moest worden. Werkt zo perfect!

Terug
Bovenaan